1

Onderwerp: wat doe ik fout??

hey meiden,

nou ik vraag het jullie maar ff,want ik word echt helemaal gek!
ben vanaf gister al de hele dag met de babymold van first inpression.
ik druk er genoeg fondant in,doe hem daarna in de vriezer en als ie hard is haal ik hem eruit.maar dan.....is het altijd maar de vraag hoe hij eruit komt,en meestal(8van de 10x)is het hele gezicht mislukt o.i.d.
ik weet dat de mold goed is,want ik krijg er zo nu en dan ook wel een goede baby uit,en dan snap ik dus niet hoe ik dat wel weer voo elkaar krijg.

hebben jullie een speciale manier o.i.d om de fondant/marsepein er in te doen???

liefs annechien

2

Re: wat doe ik fout??

Misschien ligt het aan je fondant, want je doet het wel goed !!
Ik had vorige keer een groot pak fondant en ik kon het in geen één mold gebruiken, waarom weet ik niet....
Heb nu andere fondant en het lukt gelukkig weer !!
Succes in ieder geval !

3

bedankt voor je reactie!

ik heb fondant van de banketbakker.
ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zou werken,want ik vind het fijner werken dan uit die pakketten van bakels.
ik hoop zo dat,dat niet de reden kan zijn want ik heb niets anders hahaha

4

heb eigenlijk geen idee hoe het met fondant gaat, maar ik gebruik altijd marsepein, druk het heel goed aan. Ik blijf een tijdje peuren en proppen en dan snijd ik het teveel eraf. Tot nu toe elke keer goed gegaan..

5

Ik rol het altijd tot een mooie gladde bal voor ik het in een mal stop. Zo voorkom je 'rimpels' op plekken waar je dat niet wilt.

Succes!

6

Dat had ik ook in het begin, soms drukte ik de fondant niet goed genoeg aan, waardoor vooral het neusje er dan erg vreemd uitzag.
Wat de dames voor mij ook al adviseren: glad balletje maken en vooral heel goed aandrukken, zodat de fondant echt goed in de gehele mold verdeeld is. Succes!

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!