26

Re: Mijn taartjes tot nu toe.

jippie jippie ook die sla ik op mmm :P

back in the world of baking !!

27

wouw

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

28

boonsnic schreef:
anietje8888 schreef:

Hele mooie parade!!! :thumb:  kun je me het recept doorgeven van je 1 na laatste taart: met die aardbeien?

Ik hoop dat het goed isen dat lilo het niet erg vind. hij is echt superlekker. :Y
komt ie:

Onderwerp: SchuimbodemOm te vullen met bv slagroom, banketbakkersroom en vruchten.

Oven voorverwarmen op 150 graden (onder-en bovenwarmte). Teken een cirkel van 20 cm doorsnede op bakpapier, leg dit op je bakplaat.

Ingredienten:
4 eiwitten
1 kop (ong 250 ml) suiker
3 theelepels maizena
1 eetlepel witte azijn

Klop de eiwitten stijf met de mixer in een schone vetvrije kom. Voeg geleidelijk de suiker toe. Blijf kloppen tot de suiker is opgelost en je een stijve massa hebt verkregen.
Spatel de maizena en de azijn voorzichtig door het eiwit en stort alles in de cirkel op het bakpapier. Gelijkmatig verdelen, de randen evt een beetje omhoogduwen met een spatel of lepel.
Ong 45 minuten bakken totdat de bodem heel lichtbruin is. In de oven met de deur op een kier af laten koelen.
Vullen naar wens. (de taart op de foto is gevuld met 1:1 slagroom/banketbakkersroom en verse aardbeien)

Dank je wel!!!

Pluk de dag!
liefs, Anita

29

Ik vind het geweldige taarten!  :thumb:

En morgen ga ik de veelbesproken met aardbeien eens even proberen!  :Y

Denk alleen dat je laatste taart voor je neefje was.... :D

30 Laatst bewerkt door boonsnic (20-08-2010 16:10)

CupCakeKim schreef:

Denk alleen dat je laatste taart voor je neefje was.... :D

Nee mijn nicht{je} heeft een baby gekregen maar ik zeg nog steeds .....je ha ha is ook een stuk jonger dan ik  :lol:

enne de aardbei taart :P  HEERLIJK :P  echt waar heb hem al een paar keer gemaakt, ik zeg al met dank aan lilo water liep uit mijn mond toen ik haar foto zag  :P en iedreen vind hem lekker.

Lieve groetjes van Nicole

31 Laatst bewerkt door CupCakeKim (20-08-2010 20:34)

Oke, mijn schuim bodem is uit de oven, ziet er goed uit.... alleen nadenken waarmee ik ga vullen. :P

Iemand tips?
Heb in huis: BBR, Slagroom, Blikje Jonkers Aardbei, Jam, Lemon Curd, Bananen, Creme Fresh.....

Heb nu Merinque's in de oven met mocca smaak, ben benieuwd. Foto's volgen...

Merinque mocca:
http://94.100.124.144/1068100001-1068150000/1068121601-1068121700/1068121636_6_s9YE.jpeg

Schuim Bodem:
http://94.100.124.162/1068100001-1068150000/1068121501-1068121600/1068121583_5_7VnS.jpeg

Morgen vullen! En natuurlijk.... opeten! :9

32

O ziet er goed uit kim, lekker ga ik ook eens proberen. enne met bbr en aardbeien is hij kei lekker. maar mischien een combie met de lemoncurd ook wel moet ik ook eens proberen.

Lieve groetjes van Nicole

33

Uiteindelijk gevuld met zwitserse room (1:1 slagroom & banketbakkersroom) daarna vlaaivulling aardbei en als laatste toeven slagroom.....

Met zeggen: Heerlijk! dit gaan we zeker vaker doen! met meerdere combinaties.... :9  :P