1

Onderwerp: verschillende lagen fondant

Hoi,
Ik heb laatst een Blond-taart gemaakt maar dan kreeg ik laag op laag op laag fondant. Erg dik en zoet. Heeft iemand een tip voor mij?
Moet ik de fondant gewoon dunner uitrollen? Of moet ik eerst een vorm uitsnijden en hier de volgende kleur in leggen?
Groetjes Linda

Re: verschillende lagen fondant

je kunt bij het puzzelen, en bij blond, vind ik dat persoonlijk meer passend bij de stijl, 2D puzzelen ipv 3D, of maar een heel klein gedeelte 3D. Als je de zoekfunctie gebruikt, en zoekt op blond en de rubrieken taartenparade en bruids- en stapelparade selecteert en dan vervolgens rechtonderin aanvinkt 'toon als berichten', dan zie je bijna alle blondinzendingen op een rijtje. Bij de meesten ligt bijvoorbeeld het haar naast het gezicht, en niet erop, of juist dikke gerold. Hoop dat je snapt wat ik bedoel...  :think:

ow en omdat dit over de dikte van puzzelen gaat, [move]--> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Nou het ging niet echt om het puzzelen, in het plaatje kwamen de onderdelen uit op dezelfde laag, maar ik had een roze taart, witte ronde in het midden en daarop het puzzelplaatje. uiteindelijk dus 3 lagen. Hoe doen anderen dát? Of had ik de witte ronde ook IN de rozer laag moeten laten vallen?

4

Als je het lastig vindt om dun uit te rollen, kan dat wel. Dan leg je eerst een stukje bakpapier op je botercreme voor het bekleden, steekt een cirkel uit met het bakpapier als ondergrond, wipt het bakpapier eruit en met dezelfde cirkeluitsteker (of met de zelfde maat) maak je een 'inlay', dus leg je de witte cirkel er in.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag