1

Onderwerp: Vullen met Mona (en andere zachte vullingen) vraagje

Hallo,

Misschien hoort de vraag hier niet helemaal, maar ik zou graag willen weten hoe jullie het doen met vullingen van Mona toetjes of slagroom of banketbakkersroom, zeg maar zachte koelkast vullingen als je ook je taart wil decoreren met opstaande dingen van fondant met tylose, want dat mag niet in de koelkast, maar de taart met die vullingen moeten er juist wel in. Nou dit is mijn langste zin ooit geworden,maar hoop dat jullie hem snappen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Femke

2

Re: Vullen met Mona (en andere zachte vullingen) vraagje

Als je zachte vullingen gebruikt zou ik in ieder geval een dijkje van botercreme spuiten. Zo lopen de vullingen niet uit.
Ik vul mijn taarten regelmatig met slagroom oid. Taart gaat dan de koeling in, terwijl ik de decoraties eventueel nog af maak. Opstaande decoraties (bijvoorbeeld letters of harten) zet ik op de taart en daarna gaat 'ie gewoon ook de koelkast in. Heb nog niet gehad dat er iets inzakte ofzo...
Die opstaande decoraties maak ik wel een paar dagen van te voren, kunnen ze goed uitharden. Oh ja, ik gebruik altijd marsepein. Hoop dat je hier iets mee kunt... ;)