Onderwerp: fruitige taart voor schoonmoeder
( taart met een verhaal)...
Een taartje voor mijn schoonmoeder. Mijn schoonouders vinden fondant op zich wel lekker, maar zijn er geen groot fan.
Voor ons was het best een beladen dag. de 1e verjaardag binnen de familie zonder mijn zwager er bij. Hij heeft begin maart een eind aan zijn leven gemaakt. Compleet onverwachts. Op het moment dat het gebeurde, was ik met mijn moeder een basisworkshop aan het volgen bij Gonnie van Engelen. ( Trendy Taart, hier volgens mij Bakmams ). Die taart heeft toen dagen in een dichte doos gestaan.
Maar wat fleurden mijn schoonouders op van deze fruitige taart. Ze hadden namelijk bedacht geen taart te doen, maar gewoon wat koeken bij de koffie. Ze wouden mijn schoonmoeder's verjaardag ook niet vieren met visite, alleen met het eigen gezin.
Gelukkig kwamen vrienden en familie ons toch een hart onder de riem steken. Wat een toppers!!
Zo wat een verhaal he? Wat er eigenlijk helemaal niet toe doet om het hier te plaatsen. Maar ik wou het toch wel even met jullie delen.
De taart;
Half biscuit, half bosvruchtencake. Gevuld met 2 lagen slagroom. Vers fruit en twixjes als rand. Ik vond het erg lekker, maar mist toch wel een beetje fondant.