1

Onderwerp: Benieuwd naar gebruikerservaringen oven

Ik sta op het punt de knoop door te hakken en voor een Boretti fornuis te gaan, maar niet voordat ik een laatste check heb gedaan bij medebaksters natuurlijk  :D

Iemand ervaring, nog tips voor extra accessoires bij de oven?
Hij gaat nek aan nek met solitaire trouwens.

Alvast bedankt!

2

Re: Benieuwd naar gebruikerservaringen oven

Top oventje! En koken op een boretti is fantastisch! Wij hebben dit fornuis nu sinds april en we zijn er erg blij mee, temperatuur van de oven is ook erg nauwkeurig! Doordat we het nog maar net hebben nog geen extra accessoires gekocht maar dat komt ook omdat er al best veel accesoires bij zitten! twee roosters, een bakplaat, een spit en een pizzaplaat. Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten bakken maar ben erg blij dat ik zo'n oven heb!

Succes met het kiezen! En ik zou het wel weten ;)

just started

vragen over elektrisch toebehoren nodig bij bakken, mogen in Bakken&Vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ow sorry, dacht nog zo alles goed gelezen te hebben  O-)

Ik wil je niet aan het twijfelen brengen EN ik weet niet wat je budget is (!!!), maar ik heb ook op het punt gestaan een Boretti te kopen (typenummer en alles was al beslist) maar ik ben op het laatst toch overgegaan op een AGA sixfour en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

If live gives you lemons, make lemonade!

6

een vriend van mij die kok is heeft een boretti van 120cm breed, geweldig ding alleen duurt t uren voor ie is voorverwarmd

7 Laatst bewerkt door Maji (20-08-2010 09:36)

Hier ook een Boretti-fornuis (90cm) in huis sinds maart. Geen extra accessoires omdat er inderdaad al veel bij zit.
Voorverwarmen is zo gebeurd middels de quick-start bij mij.

Zou niet meer anders willen; ben er mega-blij mee!!! Gewoon doen is een hele fijne oven!

Groetjes Maji

8

Ik had in mijn vorige huis ook een boretti, geweldige oven. Mijn oven was 120 breed. (huis is verkocht met oven  :( ) Het enige nadeel vond ik dat je voor 1 stokbrood de hele oven moest verwarmen. Nu zag ik dat je ook boretti's heb met een grote en een kleine oven ineen, Dit lijkt mij weer ideaal

Groetjes Yvonne

9

Fijn te lezen!

- een Aga is ook héel erg mooi, maar ik heb 'maar' 90 cm ruimte en wil 1 grote oven. (Daarnaast komt er een combi magnetron-oven voor het welbekende stokbroodje)

Boretti heeft ook een wat meer gestripte versie (scheelt nogal qua prijs), zonder veel accesoires, maar de quick start wil ik er zeker bij.

Het gaat nog wel even duren, maar kan niet wachten  :9

10

dudoky schreef:

Ik had in mijn vorige huis ook een boretti, geweldige oven. Mijn oven was 120 breed. (huis is verkocht met oven  :( ) Het enige nadeel vond ik dat je voor 1 stokbrood de hele oven moest verwarmen. Nu zag ik dat je ook boretti's heb met een grote en een kleine oven ineen, Dit lijkt mij weer ideaal

Groetjes Yvonne

De verkoper van ons fornuis heeft ons sterk afgeraden om 2 ovens te nemen in één fornuis omdat dit ten koste gaat van de temperatuur in beide ovens. Wij hebben een 90 cm fornuis en ik vind het niet lang duren voor ie opgewarmd is en ook niet vervelend dat ik voor een stokbroodje de hele oven moet verwarmen, maar dat is heel erg persoonlijk denk ik.

just started

11

Ik ben al jaren superblij met mijn Boretti!  :Y  Mijne moet ik wel atijd ietsje heter zetten dan de voorgeschreven temperatuur, maar alle ovens wijken wel wat af.
Ik zou zeggen ga ervoor!