1

Onderwerp: taart afsmeren en nieuwe smaak mona

Hallo,

net uit de supermarkt de nieuwe smaak tropische vruchten van mona meegenomen...iemand die al geproefd?

Wil hem in een taart doen in combi met slagroom met verse mango  :P .

Nu wil ik de taart eigenlijk iets 'licht' houden, zou ik hem kunnen afsmeren met lemoncurd?
Of is dat veel te zurig?
En kan ik daar evt oneffenheden in het kapsel ook mee 'dicht' smeren?

2 Laatst bewerkt door e.b.m. (20-08-2010 20:13)

Re: taart afsmeren en nieuwe smaak mona

Ik ken de smaak nog niet, maar tropische vruchten met mango lijkt mij een prima combi.

Afsmeren met lemon curd kán wel, maar met botercrème kan je natuurlijk wel veel beter oneffenheden wegwerken. Maar waarom doe je geen lemon curd of citroenessence dóór je b.c. heen? Heb je evengoed die frissere tegenhanger die je wil.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Idd botercreme met citroen essence geeft een lekkere frisse smaak aan de botercreme en je kunt toch netjes afsmeren. Lemoncurd lijkt me ook te vochtig, dan gaat het fondant of marsepein smelten denk ik.

4 Laatst bewerkt door e.b.m. (21-08-2010 06:58)

Roos schreef:

Lemoncurd lijkt me ook te vochtig, dan gaat het fondant of marsepein smelten denk ik.

Dat valt alles mee, hoor. Er is zelfs een officiële term voor afsmeren met jam (of in dit geval lemon curd): abricoteren. En de jam/curd wordt van te voren verwarmd, wellicht dat dat scheelt??

Ikzelf gebruik altijd jam of curd voor het afsmeren van mijn cc-tjes en dat gaat perfect. Maar voor m'n taarten houd ik het bij b.c. Voor grotere oppervlaktes is dat volgens mij nl. veel mooier.

Maar er zijn geloof ik wel een paar dames hier die hun taarten wél met jam afsmeren. Wellicht dat je hun ervaringen via de zoekfunctie kan vinden.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"