Onderwerp: Cc met rozensiroop?

Sorry als hierover wel al iets staat, heb de zoekfunctie wel gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht!

Ik heb vanmiddag een fles rozensiroop gekocht met het idee dit door het beslag voor cc te doen.
Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel kan...??
De siroop is wel erg lekker met gewoon water, dus het lijkt me erg lekker en volgens mij heb ik het ooit ook wel ergens voorbij zien komen...

Maar goed...misschien kunnen jullie me aan een receptje of tip helpen...

Bedankt!

Re: Cc met rozensiroop?

geen probleem, geeft een zoetige rozen smaak (waar je dan weer wel van moet houden).

Hen het even opgezocht, recept zegt 2 eetlepels rozenwater op 150 gram boter

3

Wat een leuk idee! zou je dit met alle siropen kunnen doen?
Dus ook Carvam Cetivan (of hoe je t in godsnaam schrijft) ?

.. Want taart kan altijd!!

Lejow schreef:

Wat een leuk idee! zou je dit met alle siropen kunnen doen?
Dus ook Carvam Cetivan (of hoe je t in godsnaam schrijft) ?

Ja...dan zou je denken van wel...
Ga het gewoon proberen!

verliefdmeiske schreef:

geen probleem, geeft een zoetige rozen smaak (waar je dan weer wel van moet houden).

Hen het even opgezocht, recept zegt 2 eetlepels rozenwater op 150 gram boter

Maar is rozenwater dan hetzelfde als rozensiroop?
Want daar kom ik ook niet helemaal uit... :s

6

rozenwater is heel iets anders hoor

etmc schreef:

rozenwater is heel iets anders hoor

Ja, dat dacht ik al...
Ben ik dus nog niet veel wijzer...
Maar bedankt dat jullie mee denken...
Ga het maar gewoon doen!

8

ik weet echt niet of je dat in de oven kan doen maar sommige mensen maken volgens mij ook cola cc dus denk dat t wel gaat...

etmc schreef:

ik weet echt niet of je dat in de oven kan doen maar sommige mensen maken volgens mij ook cola cc dus denk dat t wel gaat...

:lol:  Cola cc?! :s 
Als het in de oven niet lukt kan ik er toch altijd nog botercreme mee maken?

10

Ik ben zelf helemaal weg van rozensiroop!! Om te drinken (met klapper) maar ook in en op de cc's!! Ik gebruik het wel het meeste voor op-in de toppings, dat vind ik het lekkerst, en ik vind dat je het dan ook het beste proeft hihi! :P

Harlow schreef:

Ik ben zelf helemaal weg van rozensiroop!! Om te drinken (met klapper) maar ook in en op de cc's!! Ik gebruik het wel het meeste voor op-in de toppings, dat vind ik het lekkerst, en ik vind dat je het dan ook het beste proeft hihi! :P

Dank je!
Maar het zou dus ook kunnen IN de cc?
Ga het iig als topping proberen!
Bedankt!

Bij de toko kan je allerlei soorten kleurstof kopen. In flesjes, van die waterig, maar ook pasta's. Deze heb ik leren kennen via een Indonesische collega. Van haar leerde ik pandancake, (kokoscake) maken. Dit is een felgroene cake, heerlijk van smaak. Ook te gebruiken in je baksels.
Bij de pasta's stonden ook andere smaken. waaronder die van rozen pasta. Sindsdien maak ik af en toe een cake met deels rozensmaak en deels pandansmaak. De rozensmaak geeft overigens je cake ook een knalroze kleur en smaakt ook naar rozen. Het lukt me niet om een los fotootje toe te voegen, maar hier is een site waar je kan zien hoe de plasic  flesjes eruit zien http://www.wiracorp.com/?s=product& … scode=P001

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

zoethoudertje schreef:

Bij de toko kan je allerlei soorten kleurstof kopen. In flesjes, van die waterig, maar ook pasta's. Deze heb ik leren kennen via een Indonesische collega. Van haar leerde ik pandancake, (kokoscake) maken. Dit is een felgroene cake, heerlijk van smaak. Ook te gebruiken in je baksels.
Bij de pasta's stonden ook andere smaken. waaronder die van rozen pasta. Sindsdien maak ik af en toe een cake met deels rozensmaak en deels pandansmaak. De rozensmaak geeft overigens je cake ook een knalroze kleur en smaakt ook naar rozen. Het lukt me niet om een los fotootje toe te voegen, maar hier is een site waar je kan zien hoe de plasic  flesjes eruit zien http://www.wiracorp.com/?s=product& … scode=P001

Dank je!
Heb ze inmiddels gemaakt...met een rozencreme toef!
Heerlijk!
Ze staan in de juiste rubriek...
Ga zeker (WEER) eens snuffelen in de toko!

14

Als je een theelepeltje door het beslag doet (net als vanille bijv.) krijgt het een lichte rozensmaak.
Ik heb in Frankrijk een flesje oranjebloesem aroma gekocht en een theelepeltje hiervan door het beslag gedaan. Heerlijke bloemige smaak, apart maar erg lekker.

Oeh!
Das ook een goeie! :9

16

Biggeltaart schreef:

Als je een theelepeltje door het beslag doet (net als vanille bijv.) krijgt het een lichte rozensmaak.
Ik heb in Frankrijk een flesje oranjebloesem aroma gekocht en een theelepeltje hiervan door het beslag gedaan. Heerlijke bloemige smaak, apart maar erg lekker.

oehh dat klinkt heerlijk zeg.. oranjebloesem. Zal in nl wel niet te koop zijn  :lol:

Een tijdje terug stond hier ook ergens een topic over cc's met een bc toef met rozensiroop. Lijkt me ook heerlijk maar het is denk ik niet iets wat je overal in kan gebruiken omdat niet iedereen het lekker vind denk ik.

17

Nee, dat is echt een typische smaak. Als toef lijkt het me ook lekker, maar dan bijvoorbeeld op kleine cc's.

Oranjebloesem is in Belgie en Frankrijk overal te koop en niet duur. Misschien kan iemand die nog op vakantie mag het voor je mee nemen?

18 Laatst bewerkt door Vizzstick (20-08-2010 23:09)

Biggeltaart schreef:

Nee, dat is echt een typische smaak. Als toef lijkt het me ook lekker, maar dan bijvoorbeeld op kleine cc's.

Oranjebloesem is in Belgie en Frankrijk overal te koop en niet duur. Misschien kan iemand die nog op vakantie mag het voor je mee nemen?

hm helaas.. alle frankrijk-gangers zin al weer thuis en het vliegtuig richting Turkije over 3 weken maakt vast geen tussenlanding in frankrijk  :lol:

ik ga het iig onthouden!

*edit* Lees net op het net dat het ook vaak in turkse en marrokaanse winkels te koop is.