1

Onderwerp: paar vraagjes over kussen en tiara

Ik weet echt niet of ik in de goede rubriek sta...anders hoor ik het wel :D
Heb gezocht in het forum, maar kon geen duidelijk antwoord vinden op mn vragen, daarom probeer ik het even op deze manier:

- gebruiken jullie cake of bisquit voor het maken van een kussentje?
- Is crisco echt nodig voor het maken van een tiara of kan het zonder ook goed gaan? Of zeer slechte kans :) Dan weet ik of ik het moet bestellen of niet...
-Ik heb royal icing mix maar geen idee hoeveel ik daarvan moet maken. Op de zak staat alleen de hoeveelheid voor de hele zak icing maken en daar kan ik weinig mee. Iemand een idee hoeveel icing mix ik nodig ben en hoeveel water? Vind het zo jammer om alles aan te maken en weg te gooien...

Hoop dat er iemand is die me kan helpen...En alvast super bedankt hoor!!

I love pie!!

2

Re: paar vraagjes over kussen en tiara

Niemand die me kan helpen met mn beslissingen?  :think:

I love pie!!

3

Zou je graag willen helpen, maar ik heb geen idee.

Dat is toch een TAART waard!

Je kan zowel cake als biscuit gebruiken. Cake is steviger maar ik vind biscuit lekkerder. ipv crisco kun je ook een blok frituurvet halen bij de supermarkt. Dit heb je wel nodig omdat anders het fondant/marsepein van de tiara blijft plakken op de ondergrond.

Tenzijn je de tiara maakt van icing, daar heb ik verder geen ervaring mee.
Succes!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

5

Als je de tiara van icing gaat maken, heb je geen crisco nodig. Ik zou het wel op een laagje plastic maken (een plastig hoesje op maat knippen, over je mok/kom plakken en daar de tiara op spuiten. Hoeveel je nodig hebt, hangt vooral erg af van hoe groot je tiara gaat worden. Ook is het spuiten makkelijker als je spuitzak lekker vol is (vind ik). Maar je kunt beginnen met zo'n 250 gram. Als je tekort hebt, maak je wat bij, is zo gebeurd.

Ik zag dat je nog een topic had geopend over spuitmondjes. Ik heb hem een keer gemaakt met een nr. 10, maar ik vond het erg fragiel. Ik zou dan nr. 11 of nr. 12 gebruiken. Met fondant en een sugargun maken vind ik trouwens wel vele malen makkelijker, dat kun je namelijk nog positioneren. Icing moet in één keer goed.

Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Ik heb mijn kussen laatst van biscuit gemaakt; ging prima.

Tiara heb ik nog nooit gemaakt... Staat nog op mijn lijstje!  :)   Maar als je hem van sliertjes fondant maakt (zoals ik zou doen want ik kan niet zo goed met icing overweg) heb je geen crisco oid nodig. Ik zou dan een fles bekleden met plastic folie of liever nog bakpapier. Lijkt me voldoende...

De reden dat de verhouding icing - water op de verpakking meteen voor de hele zak is, is dat het poeder niet goed gemengd kan zijn waardoor je niet zomaar een deel kan gebruiken. Wat je dan moet doen is eerst de hele inhoud zeven en door elkaar scheppen, en daarna kun je een deel terug in de zak doen en de rest aanmaken. De verhouding water-mix zul je dan even moeten uitrekenen.

Hoeveel je zou moeten aanmaken om de tiara te maken weet ik helaas ook niet... Ik heb wel eens gelezen dat veel baksters er 2 maken omdat ze zo makkelijk breken...

7

Bedankt voor jullie antwoorden hoor  :lol:

Ik ga dus voor bisquit, vind ik lekkerder en als dat ook kan...verder ga ik zonder crisco het proberen en probeer ik gewoon wat icing te maken...en ik zie wel of het lukt, het is niet voor een opdracht dus dat scheelt;)...heb helaas nog geen sugargun dus met fondant even geen optie...dit is straks mn eerste koop want die sugargun had ik al onderhand al wel tig x kunnen gebruiken :D

Bedankt!!

I love pie!!