1

Onderwerp: Mijn 1ste taart

Ik heb begin dit jaar een keer een workshop gedaan. Vond het samen met m'n vriendinnen zwaar tegenvallen, want degene die de workshop ga, legde erg weinig uit. Jammer, want je komt er toch om iets te leren.

Maar goed, afgelopen zaterdag werd m'n jongste zoon 1 jaar, en hoe dichterbij  z'n verjaardag kwam, hoe meer het begon te kriebelen om zelf z'n taart te maken

Hier het resultaat
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DXCAREZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJ6KGXAC-D.jpg

bedankt voor het kijken

2

Re: Mijn 1ste taart

Welkom op het forum!

Nog van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een hartstikke leuke taart heb je voor hem gemaakt!

Jammer dat je de workshop slecht hebt ervaren, maar hier op het forum leren we allemaal van elkaar, dus heb je vragen....

Jacqueline

3

wat een ontzettend leuke lieve gave en goed gelukte taart voor een eerste keer!
Super

4

Erg leuke taart geworden!
En voor een 2e taart (na een halve workshop) supergoed gelukt!
Zou iets strakker kunnen, maar kniesoor die daar op let hihi en oefening baart kunst! Gaat best snel.
gr.  Araucaria

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

5

Voor een beginner vind ik het supergoed gelukt!!! :thumb:  Gefelicitaart met je zoontje!!! :Y

Pluk de dag!
liefs, Anita

6

Nou, nou goude handjes zeg!!  :D  Gave, mooie eerste echte taart hoor!!

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

7

Ik vind hem mooi hoor, misschien is de basis niet helemaal glad(maar wat geeft het, het is tenslotte water), maar de rest maakt dat meer dan goed. Je plaatjes zijn hartstikke mooi en strak. Dus op naar de volgende !

Groetjes, Mandy

8 Laatst bewerkt door natasmv2boys (20-08-2010 09:19)

Thanks voor de leuke reactie's!

Vond het voor m'n 1ste echt helemaal zefgemaakte taart ook zeer goed gelukt. Ben er helemaal trots op. En vond het dan ook zonde om hem aan te snijden ;)

Vond het vrij lastig om die grote lap marsepein over de taart heen te krijgen, maar met hulp van m'n man is het gelukt. Daar moet ik in ieder geval nog heel erg op oefenen, en dat ga ik zeker doen ;)

9

onwijs leuk en gelijke een puzzelplaatje erop, mooi!
Wat jammer dat je workshop niet goed was, dat is wel erg balen.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

10

In een woord GEWELDIG!  :thumb:

11

Zo te zien heb je toch een heleboel opgestoken van de workshop, want ik vind het een hele mooie taart. Dat puzzelen doe ik je nog niet zo na hoor. :)

~ Never waste a good crisis... ~

12

natasmv2boys schreef:

Vond het voor m'n 1ste echt helemaal zefgemaakte taart ook zeer goed gelukt. Ben er helemaal trots op. En vond het dan ook zonde om hem aan te snijden ;)

Vond het vrij lastig om die grote lap marsepein over de taart heen te krijgen, maar met hulp van m'n man is het gelukt. Daar moet ik in ieder geval nog heel erg op oefenen, en dat ga ik zeker doen ;)

ik heb een tip op een workshop gekregen. Rol het fondant uit op een stuk doorzichtig tafelzeil. Dan kun je het aan het zeil oppakken (plakt) en rustig erover heen leggen. Rustig trek je het zeil van het fondant af en dan zit het er netjes overheen.

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

13

leuk!

14

Heel gaaf!!

-------------------------
Groetjes Chantal

15

Grizje schreef:
natasmv2boys schreef:

ik heb een tip op een workshop gekregen. Rol het fondant uit op een stuk doorzichtig tafelzeil. Dan kun je het aan het zeil oppakken (plakt) en rustig erover heen leggen. Rustig trek je het zeil van het fondant af en dan zit het er netjes overheen.

Das indd een goede tip,  :thumb:  Ga het volgende keer proberen! bedankt!

16

Puzzelplaatjes zijn niet echt mijn ding  :nooo  Maar de jouwe is echt prachtig!!! En dat voor een eerste taart, dat belooft wat!!  :Y

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd