1

Onderwerp: fondant met tylose bewaren en later kleuren

Mijn titel zegt het al: Kan ik de tylose nu al door mijn fondant kneden, zodat ik het vanavond of morgen kan kleueren en ermee kan werken???
Heb late dienst en ik moet voor morgen vier taarten maken.

Alvast bedankt.

2

Re: fondant met tylose bewaren en later kleuren

Niemand die dit weet??

Waarom niet nu al kleuren? En dan net voor ej aan de slag gaat de tylose erdoor? Ik begreep hier dat dat niet een dag hoeft in te werken.

Groetjes Karine

4

Ik zou idd eerst kleuren en net voor je ermee aan de slag gaat de tylose erdoor doen. Het wordt namelijk keihard. Als je het dan een poosje laat liggen kun je het met geen mogelijkheid meer doorkneden.

Enne...binnen 20 minuten antwoord verwachten met dit mooie weer in de vakantie......komt een beetje ongeduldig over op mij.

Volg je hart...want dat klopt!

5

Ik doe de kleurstof en de tylose er samen doorheen. Ik gebruik 1/2 theelepel op 250 g suikerpasta. Ik verdeel de 250g in 4 rolletjes, die ik elk goed inpak in huishoudfolie. Dan gaan ze samen in een plastic zak. Na een dag inwerken is het idd een stuk steviger, maar nog steeds goed bewerkbaar vind ik.

Kaatjekikker schreef:

Ik begreep hier dat dat niet een dag hoeft in te werken.

ja dat klopt :Y 1 dag intrekken is nodig als je tragantgom gebruikt. Bij tylose is het een kwestie van een half uurtje ongeveer

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ja hoor, dat kan best!

Meestal is de volgorde juist andersom, maar het is alleen iets stugger nu als je het gaat kleuren.

Gewoon goed luchtdicht verpakken (ik doe het tweemaal in vershoudfolie en daarna in een hersluitbaar zakje) en je kunt het heel lang goed houden!

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

8

Sorry dat het vanmiddag zo ongeduldig klonk, dat was ik ook. Ik moest namelijk werken en moet voor morgen middag nog drie taarten bekleden in verschillende kleuren. Dat lukt wel maar ik dacht dat de tylose twee uur moet inwerken. Dat is dus niet zo dus ik doe het morgen ochtend.

Hartstikke bedankt allemaal.

9

Graag gedaan hoor Suus!
Enne...we zijn allemaal wel eens ongeduldig: zo erg is dat niet.... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."