1

Onderwerp: vleugels van de vlinders omhoog zetten

Hallo,
Ik moet nog materiaal bestellen om straks een taart en cupcakes te gaan maken. Ik had een idee gezien waar er een vlinder stroom over de taart gaat. Alleen de vleugels van de vlinders staan daar zo mooi strak omhoog. Ik vind hier in de webshop wel van die halve rondjes die je bloemetjes omhoog laten staan, kan ik daar de vleugeltjes van die vlinders ook zo mooi strak mee omhoog krijgen? het lijkt mij nl. dat je ze daar meer rond mee krijgt ipv in twee rechte lijnen omhoog. Maar misschien heb ik het mis. Tips?
alvast bedankt!

2

Re: vleugels van de vlinders omhoog zetten

gewoon een stuk karton in een V vorm vouwen en daar je vlinders in laten drogen wil prima

3

Of over een randje laten hangen, dan heb je ze wel precies in een hoek van 90 graden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

thnx:)

5

Ik heb ook een vraagje over vlinders:
Als ik die vlinders maak van marsepein, moet ik daar dan tylose doorheen doen om ze zo omhoog te krijgen. Of gewoon zo laten drogen?
En hoe lang moet ik ze dan laten drogen?

Groetjes Gerien

6 Laatst bewerkt door Pooh (16-08-2010 13:19)

Tylose in marsepein heeft vrijwel geen nut, voor opstaande decoraties heb je toch echt fondant met tylose nodig. Drogen is afhankelijk van de hoeveelheid tylose, met een dag zijn ze al aardig droog, met 2 a 3 dagen zijn ze echt 'klaar'.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik heb laatste voor het eerst met tylose gewerkt (ging een strik maken), hierdoor werd mn fondant erg droog en brokkelig. de strik brak dus ook aan alle kanten...
Nu heb ik het gedaan met alleen fondant zonder tylose. Werkt prima! De fondant heeft dan wel een paar dagen nodig om echt goed uit te harden.

Succes!!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

8

dank je!

Groetjes Gerien

9

ik had nog een leuke tip op internet gelezen dat je ze met een toffifee doosje ook omhoog kan zetten. dat zijn kleine rondjes, ga ik ook eens proberen:)

10

Elsbebetje schreef:

ik had nog een leuke tip op internet gelezen dat je ze met een toffifee doosje ook omhoog kan zetten. dat zijn kleine rondjes, ga ik ook eens proberen:)

he wat erg, dan moet ik eerst zo'n doosje leegeten ;)
goeie tip trouwens, dank je.

Groetjes Gerien