Onderwerp: Wat zit dat vogeltje daar lekker tussen het gras.
Na wat moeite gelukt: het plaatsen van de foto's.

Hierbij mijn eerste taartje. Gisteren gebakken en gevuld met botercreme vd webshop met frambozen saroma. De kids waren verrukt van de smaak.
Helaas had ik maar beperkte kleuren keuze, oranje en zwart. Andere kleuren heb ik wel, maar van de toko. De webshop krijgt binnenkort een bestelling.
Vanmorgen heb ik de taart afgewerkt met deels fondant (het groen, is fondant gekleurd met pandan van de toko) Het oranje en zwart is marsepein. Op zich ben ik wel redelijk tevreden voor een eerste x maar vind hem nog dubieus om te laten zien. De taart is nog niet strak genoeg. Hij is in ieder geval wel luchtig want hij mega hoog de bakvorm uit.
Wel fijn dat ik alvast heb mogen "voelen". Over 2 weken krijg ik een workshop en nu weet ik meteen wat ik allemaal nog wil vragen, leren.
Ik denk dat de marsepein te dik is in het midden. Best een werk om goed te kneden, te kleuren, uitrollen, vanuit het midden naar buiten. Mijn tafel is ook niet glad, het is onbewerkt hout maar ondanks een plastic onderlegger merk je dat wel. Het aanrecht is erg hoog en heeft minder ruimte. Het smoothen is moeilijk, hou veel te veel marsepein over (te dik?). Het groene fondant is niet mooi egaal te kleuren, zou het komen door de pandankleurpasta of omdat ik een restje fondant uit de koelkast weer een beetje heb opgewarmd, gekneed? Verse zelfgemaakte fondant voelt lekkerder.
Tja en nog verder sparen voor attributen natuurlijk. Ik mis de sugargun, een parelmold, heel handig voor een rand onder. Welke maat parelketting vinden jullie onderaan het fijnst?
Kant en klare marsepein lijkt me voor kleine stukje een uitkomst. Als een pak open is hoe lang is het dan houdbaar (zonder koelkast)?
Alvast bedankt voor het kijken en als je nog tips hebt, graag!
www.carolabaktzoethoudertjes.nl