1

Onderwerp: hoe dik de lagen??

Hallo allemaal!

Ik ben alweer even bezig met taarten maken (verjaardagen, feestjes) Ik durf nooit zo goed te testen met vullingen! Speel altijd op safe.

Maar goed wat ik helemaal zie zitten is het volgende

ik kan mijn biscuit in 3 lagen snijden (dus kan 3 keer vullen)

ik zat te denken aan een laag mona aardbeienkwark een laag monchouvulling met aardbeitjes en weer een laag kwark van mona.
Nu is eigenlijk mijn vraag.. hoe dik moet ik het vullen? kan ik alle lagen even dik doen? of gaat dit te machtig worden? ik dacht zelf aan ongeveer 1 cm per laag??

wie kan mij advies geven??

groetjes :)

2

Re: hoe dik de lagen??

ik vind vullingen met Monchou altijd machtig...heel dun vullen zou ik hiermee doen..

En hoe dunner je vult hoe strakker je taart maar hoe royaler je vult hoe lekkerder.....en dan maar schipperen of juist niet..;)

3

Ik zou de monchouvulling dunner houden afhankelijk van de hoogte van je kapsel.

Ik heb laatst in drie lagen gevuld, buitenste lagen vrij dik roomkaas-witte choco vulling en middelste minilaagje botercreme en jam en dat vond ik perfect.

Maar smaken verschillen. Ik zou zeggen, kijk naar hoe dik je lagen biscuit zijn en schat in wat de verhouding biscuit/vulling is.

4

bedankt dames.. Ik ben ook bang dat de laag monchou erg machtig is.. dus 1 cm zal vast te dik zijn!!
zal je de smaakverschillen wel proeven.. Ik bedoel monchou heeft een duidelijke smaak en aardbeienkwark ook natuurlijk!

andere tips zijn ook welkom hoor :D