1

Onderwerp: eerste stapeltaart voor mijn dochters 1e verjaardag

Hoi allemaal,

Ik ben voor het eerst op dit forum en wil graag mijn eerste stapeltaart met jullie delen.
Ik hoor heel graag wat jullie op- en aanmerkingen zijn. Ik wil graag van jullie leren.
Op dit moment heb ik twee taarten gemaakt, een echte beginner dus. Mijn eerste taart durf ik niet te showen, toen had ik ook nog niet echt veel gereedschap, maar mijn tweede taart, onderstaande stapeltaart, was ik wel een beetje trots op. 
http://www.mijnalbum.nl/Album=BSCDRZ8I

Nu heb ik nog wel een vraagje:
Ik ben door mijn zusje gevraagd om de trouwtaart te maken, pffff, best spannend, aangezien ik nog niet veel ervaring heb.
Nu maak ik de biscuit meestal zelf, maar onlangs kreeg ik te horen dat wanneer ik een stapeltaart ging maken, dat ik dit beter van cake kon doen, dan van biscuit. Wat is jullie ervaring. Ik heb al gezocht op het forum maar kon zo snel niets vinden.

Alvast heel erg bedankt voor het kijken en jullie reactie.

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (19-08-2010 20:03)

Re: eerste stapeltaart voor mijn dochters 1e verjaardag

Hoi,

Ik vind je taart prachtig hoor, geen opmerkingen. Je kunt je foto nog direct in beeld plaatsen. Moet je even kijken op deze site hoe je dat kunt doen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723

Ik heb alleen een opmerking over je bruidstaart die je gaat maken. Ik zou dat persoonlijk niet van cake maken, maar gewoon een kapsel van biscuit(mix) maken. Banketbakkers maken ook geen taart van cake. Dat valt ontzettend zwaar!
Succes ermee, het gaat je vast lukken, na zo'n prachtige taart die je al hebt gemaakt. Voor je zusje dat wordt een speciale taart. leuk hoor!

3 Laatst bewerkt door e.b.m. (19-08-2010 20:07)

Allereerst welkom op het forum. Enne.....leuke, vrolijke taart! Als tip wil ik je meegeven, dat je dat roze vlak nog extra had kunnen smootheren (vóór het decoreren en aanbrengen). Nu is-ie niet helemaal glad. En ja, goed materiaal is zeker een must voor deze hobby.

Vind je het trouwens, na 2 taarten, niet ontzettend eng om aan een echte bruidstaart te beginnen? Zou het wel ontzettend stoer vinden, trouwens. Ik ben zelf 2 jr bezig en durf er nog stééds niet aan! Die stress lijkt me maar niks  :s .

Maar met biscuit kan prima, hoor. Wel goed stutten met dowels of chocosticks en werken met taartkartonnetjes. Veel succes in ieder geval!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

e.b.m. schreef:

Allereerst welkom op het forum. Enne.....leuke, vrolijke taart! Als tip wil ik je meegeven, dat je dat roze vlak nog extra had kunnen smootheren (vóór het decoreren en aanbrengen). Nu is-ie niet helemaal glad. En ja, goed materiaal is zeker een must voor deze hobby.

Vind je het trouwens, na 2 taarten, niet ontzettend eng om aan een echte bruidstaart te beginnen? Zou het wel ontzettend stoer vinden, trouwens. Ik ben zelf 2 jr bezig en durf er nog stééds niet aan! Die stress lijkt me maar niks  :s .

Maar met biscuit kan prima, hoor. Wel goed stutten met dowels of chocosticks en werken met taartkartonnetjes. Veel succes in ieder geval!

Bedankt voor de tip. Ik ben dat iid helemaal vergeten te doen. Ik irriteerde me ook aan de randen van het wolkje, kreeg ze niet mooi rond, hoe doen jullie dat?

Ik vind het super eng om die bruidstaart te maken. Ik ben ook nog de ceremoniemeester en ik kan er nu soms al wakker van liggen, hihi, maar goed. Ik ga gewoon in het voren al bezig. Gelukkig verwachten ze niet te veel van een beginneling, maar toch, wil je dat ie perfect wordt.

5 Laatst bewerkt door e.b.m. (19-08-2010 20:41)

GS schreef:

Ik irriteerde me ook aan de randen van het wolkje, kreeg ze niet mooi rond, hoe doen jullie dat?

Je bedoelt de vorm van het wolkje zelf of de zijrand (de snijrand, zeg maar)? Dat eerste kan door eerst een vorm te tekenen op bakpapier, uitknippen en dat als patroon te gebruiken. Als je de zijrand bedoelt: een scherpe tool gebruiken en inderdaad te smootheren.

Veel succes met je bruidstaart, hoor! Ik vind het maar knap.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"