1

Onderwerp: Ganache als bekleding

Hallo allemaal,

Mijn eerste taart was bekleed met chocoladeganache 200 chocolade en 200 slagroom, zelf vond ik dit iets te stijf zou het graag wat créme achtiger willen hebben.

Welke verhouding moet ik dan nemen en kan het ook met melkchocolade?

Bedankt, Elly  :think:

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (19-08-2010 19:46)

Re: Ganache als bekleding

Hoi,

Ik gebruik altijd:
Voor een glanslaag over je taart: 1 deel slagroom en 3 delen witte chocolade, eventueel kun je met een cornetje met bruine chocolade een leuk figuurtje op je taart spuiten.
Voor een lichte vulling: 1 deel slagroom en 1 deel chocolade: Slagroom verwarmen in een pan, als het kookt van de warmtebron afhalen. Daarna de callets (bijv. van Callebout) toevoegen en alles goed doorroeren.
Ik gebruik altijd Callebout chocolade, maar het kan ook prima met melkchocolade, maar ik vind altijd dat marsepein of fondant al zo zoet is, daarom gebruik ik altijd pure chocolade. Voor de goede verhouding, anders wordt je taart zo mierzoet.

3

Dank je wel, alle tips zijn welkom.

Ik zoek  naar een afwerking wat niet bestaat uit marsepein hier doe ik mijn man absoluut geen plezier mee.

Lekker alternatieve gezocht dus  :Y

Ga trouwens wel een keer aan de slag met marsepein want ik vind de taarten op de site er errugggg leuk uitzien.

vragen over bekleden mogen in bekleden :Y

[move]---> daarheen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs