1

Onderwerp: Wat ik me afvraag...

Ik heb wel vaker taarten gemaakt (denk aan appeltaart,pompoentaart, chocolade e.d.) en nu ben ik me gaan wagen aan naast het bakken en vullen ook decoreren.
Als beginneling heb ik enorm veel aan deze site. Supersite!
Wat ik me afvraag is hoe krijg je die nouganootjes aan de zijkant van de taart. Ik heb het een keer geprobeerd maar het bleef niet goed zitten en er vielen een heleboel noten naast. Mijn kids vonden dat niet erg hoor!
Ik smeerde de zijkanten in met botercreme en duwde met mijn hand de nootjes erop of eigenlijk erin. Tja en dat werkte niet echt.
Hoe doen jullie dit??
Ik wil voor mijn jongste (is pas in de zomer jarig) een slagroomtaart maken omdat hij een enorme zoetekauw is.
Ook zie ik vaak bij howto's op het net dat er gebruik wordt gemaakt van tja ik denk botercreme ofzo.
Is dat wel lekker??
Ik zit vol vragen.... :P

Groetjes

Re: Wat ik me afvraag...

Je smeert je taart aan de zijkant in met botercreme (of icing, zo je wilt!)

Nog niet de bovenkant insmeren!!

Dan neem je een langwerpig bakje (ovenschaal of zo) en hierin doe je de nootjes.

Dan neem je de taart tussen 2 handen in. Uiteraard de ene hand op de bovenkant en de andere hand op de onderkant, en nu rol je alsof het een wiel is de zijkant van de taart door de nootjes. Je kunt best een beetje stevig drukken hoor!

als het goed is blijven de nootjes nu veel beter zitten en veel gelijkmatiger als dat je de nootjes met de hand er op drukt.

succes ermee!!

Groetjes, mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

3

Super!!
Echt bedankt, is deze mysterie ook opgelost. :)

Groetjes

4

En dat gaat wel goed nadat de taart is gevuld? Ik zie het al zo gebeuren dat het gaat schuiven en die middelste laag ertussenuit donderd :P

5

sjackie schreef:

En dat gaat wel goed nadat de taart is gevuld? Ik zie het al zo gebeuren dat het gaat schuiven en die middelste laag ertussenuit donderd :P

Ja dat lijkt mij ook!!! :think: Ik druk het wel gewoon met m'n handen tegen de zijkant aan, gaat prima! Je moet wel zorgen dat de bc zacht genoeg is, misschien is dat het probleem?

6

Ik had ook een beetje slagroom op de zijkant gedaan, misschien dat het daarom ook minder makkelijk ging. Volgende x alleen maar bc doen dna maar