Onderwerp: Weer een bewaar vraag
Sorry dames, ik weet dat dit topic al meerdere keren is aangemaakt maar ik wou toch even voor de zekerheid een vraag stellen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Weer een bewaar vraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Sorry dames, ik weet dat dit topic al meerdere keren is aangemaakt maar ik wou toch even voor de zekerheid een vraag stellen.
wat is je vraag dan?
Sorry er ging iets mis met de computer..
Ik lees hier regelmatig dat de mensen hun taart na vullen en bekleden in de vriezer gooien. Doen jullie dat ook met bruidstaarten?
Vooral als de vulling bavarois en kersenvlaaivulling is?
Ik heb een kleine thuis, en ben bang dat als ik het niet van tevoren maak dat ik het niet haal.
gr
Is er echt niemand die er ervaring mee heeft?
Kersenvlaaivulling is volgens mij geen probleem, bavarois weet ik niet zeker. Die kan misschien nogal waterachtig worden bij het ontdooien?
Er is een lijst gemaakt met vullingen die je kan invriezen; kijk daar in en als het er niet bij staat, dan kan je misschien iets anders kiezen voor de bavaroise.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996
Toevallig ga ik volgende week ook beginnen met de bruidstaart voor mijn zus; die maak ik ook in 'etappes' en vries het dan in tot 1 dag voor de grote dag.
Ik heb mijn zus wel laten kiezen uit vullingen die buiten de koelkast bewaard kunnen worden, want dat vind ik toch wel het meest veilige, aangezien de taart vaak nog een aantal uren uitgestald staat.
Succes met alles.
Ik heb die lijst ook gelezen en daar staat dus slagroom wel bij.. Maar geen bavarois..
Bavarois wordt grotendeels uit slagroom gemaakt dus ik dacht misschien dat het wel kon.. maar het staat niet bij in de lijst..
Gaat dit de eerste keer worden dat je het invriest of heb je dat meerdere keren gemaakt?
Bavaroise vind ik sowieso wel een beetje tricky om te gebruiken, maar er zijn gelukkig genoeg alternatieven.
Ja, ik heb eerder geheel gevulde&gedecoreerde taarten ingevroren; als je het 24 uur van te voren rustig laat ontdooien in de koelkast en dan minstens een half uur van te voren op kamertemperatuur laat komen, komt het helemaal goed.
En de smaak was gewoon hetzelfde ! (slagroomvulling)
Dus voor mijn zus zal ik het ook zo doen en diezelfde week voor een vriendin die in totaal 10 taarten nodig heeft.
Die maak ik ook van te voren en vries ze dan ook in, anders is het echt niet te doen .
Overigens heb ik wel eerst met beiden overlegd over het invriezen. Maar ik heb een diepvrieskist en dat scheelt ook wel weer, dus vandaar.
Bij mij is het geval dat de taarten op een vrijdag klaar moeten zijn. Het is voor de bruiloft voor een goede vriendin van mij.
Ik wil het graag ook van tevoren doen omdat mijn zoon nog klein is en ik heb alleen tijd om te bakken of te vullen nadat hij slaapt.
Als ik alle taarten 1 nacht van tevoren wil bekleden dan kan ik tot s'morgens vroeg doorgaan. Daarom wou ik een paar dagen eerder bakken en bekleden en in de vriezer gooien.
Nu ben ik dus bang of het goed gaat met die kersenvlaaivulling en bavarois.. misschien dat ik het beste een probeer taart moet maken.
Voor geldt hetzelfde met 3 kids
Wil je vriendin dan niet iets anders uitkiezen? Misschien als je met haar overlegd, komen jullie er vast wel uit.
Is er trouwens wel een koeling op de locatie, die ruim genoeg is voor de taart(en) ?
zij wou dus de taarten donderdagavond al meenemen maar ik ben eigenlijk een beetje bang daarvoor.
Als versiering wilt ze bloemen en die ga ik dus van sugarpaste maken en ik heb begrepen dat als die in de koelkast gaan dat ze dan smelten
dus donderdag meegeven gaat volgens mij niet. Maar ze hebben wel een koeling.
Qua smaken zegt iedereen dat bc de beste is voor bruiloften maar wij vinden dat niet lekker..
bavarois kan niet in de vriezer. Door de gelatine kun je het niet invriezen. Je zult dus echt moeten zoeken naar een andere vulling
Succes met de taart.
als je in de lijst kijkt wat astrid heeft gestuurd zie je dat slagroom verstevigd met gelatine we in de vriezer kan..
of mascarpone met slagroom (zoals het in de lijst staat)
dus ik begrijp het even niet meer?
en misschien enige ervaring met botercreme mix?
niemand...
dus er is niemand die botercreme mix als vulling heeft gebruikt en in de vriezer heeft gedaan?
Jawel, botercreme van de mix kun je best invriezen hoor.
Ja, hoor; botercrème kan je wel invriezen (los en in de taart); staat ook in de lijst.
Heb je wel eens de botercreme-mix gebruikt, want die is wel lekker, hoor (met of zonder smaaktoevoeging).
Ik ga het nu dus ook gebruiken met de Patidess-smaakjes; schijnt nog lekkerder te zijn.
Maar is er echt niets anders in de lijst wat je vriendin ook lekker vindt ?
Want als ze écht alleen die bavaroise wilt, dan zou je bijv. de kapsels eerder kunnen bakken en invriezen.
De bloemen en eventuele andere deco's, heb je dan ook al eerder gemaakt.
Dan de kapsels er donderdag-middag uithalen en wanneer je kindje (extra vroeg )naar bed is: vullen, bekleden en decoreren.
Dit stel ik voor, omdat je aangeeft een nacht door te kunnen gaan. Het ligt er natuurlijk ook aan voor hoeveel personen de taart is.
Dan hoeft de taart alleen in de koeling en ben je van het invriezen af.
Maar: de taart kan niet te lang in de feestzaal opgesteld staan, dus daar moet je vriendin dan ook rekening houden; dus misschien toch gewoon een andere vulling ?
Is voor jou ook een stuk eenvoudiger
Er zijn genoeg andere vullingen zonder botercrème.
Succes !!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Weer een bewaar vraag