1

Onderwerp: bonbonbloccreme??

ik wil volgende week een rozenmandje maken, nu had ik in gedachten om deze af te smeren met bbb creme...
hij word bekleed met mersepein, kan dit wel??

bedankt alvast voor de hulp!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

2

Re: bonbonbloccreme??

Jummmm, lijkt me heerlijk! (en laat dan de marsepein maar zitten :9)
Het kan prima. Denk er wel om dat je dan niet met een lichte kleur kan bekleden omdat het door gaat schijnen. Bbb is natuurlijk donkerder dan gewone bc.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

er komt idd bruin tegen, dus dat gaat wel goed.
maar ik hoef dus niet "bang" te zijn voor smelten oid?

(enne... ik watertand ook al bij t idee ;) )

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

weer ffies t topic omhoog halen, want ik twijfel eigenlijk nog steeds over t smelten :o

iemand?

5

Op basis van boter moet het wel kunnen denk ik, maar ik twijfel ook wel.
Op basis van slagroom zou ik het niet doen.

Aan de andere kant, als Pooh zegt dat het kan...

6

:lol:  ja dat d8 ik ook, maar het is idd op basis van slag... dus ik ga het toch niet gokken denk ik....

7

Volgens mij is dat dan toch te vochtig waardoor je marsepein kan gaan smelten.
Ik zou het niet doen...

8

tnx, ik ga chocobc maken, dan moet het goed komen!

9

ik heb de chocolade bonbonbloc vulling gebruikt afgelopen weekend. erg lekker maar ik vond het te tricky om mee af te smeren omdat de bbcreme een stuk vloeibaarder blijft (zelfs met klopfix).

mijn taart heb ik afgesmeerd met botercreme met cacao er doorheen :D

to bake or not to bake --- that's the question!

10

nou ik heb hem dus gister gemaakt, bij mij was hij wel stevig , maar heb idd dezelfde bbc gebruikt als jij voor t afsmeren.
hij was jummie!!