1

Onderwerp: opstaande cijfers

Ik heb vandaag een taart gemaakt met opstaande cijfers maar jullie raden het al, die braken gezellig door op het moment supreme  :( . Ik heb nog een noodreparatie uit kunnen voeren maar echt mooier wordt het daar natuurlijk niet van.
Ik heb de cijfers maandagavond gemaakt van fondant met tylose maar vond ze vanmorgen nog niet echt hard. Hoe lang van tevoren maken jullie deze? En heeft iemand nog tips over hoe ik ze het beste kan plaatsen/stokjes erin kan doen? Ik vind het namelijk wel erg leuk staan maar wil dan wel graag dat ze de volgende keer heel blijven  :Y .

2

Re: opstaande cijfers

De cijfer maken met bakels en tylose, het stokje erin en ff een uurtje in de oven op 50 graden. Daarna even in de koelkast af laten koelen en dan zijn ze keihard. Hier tenminste wel.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Re: opstaande cijfers

Bedankt voor de tip. Ik heb net om de schade te herstellen ook even de oven aan gezet. Dat van die koelkast wist ik nog niet. Maar ik ga het binnenkort gewoon weer even proberen voordat ik het weer in opdracht moet doen. De 6 was trouwens prima gebleven maar de 5 was een ramp...