1

Onderwerp: Ragalice fondant

Ik heb pas regalice fondant gekocht om een taart mee te gaan bekleden maar zie nu op dlt shop dat het soepel en uithardend is maar kan ik het wel gewoon gebruiken voor het bekleden of is dit meer voor boetseren?

Ik kon het antwoord nergens anders vinden dus vandaar een nieuw topic.

Groetjes Eertje

2

Re: Ragalice fondant

dit is echt meer om te boetseren, maar mocht je er toch mee willen bekleden dan zou ik de ondergrond goed invetten of bepoederen en de fondant niet te dun uitrollen.

Succes :)  :)  :)

3

Heb taarten gewoon bekleed met die fondant, geen enkel probleem.

Say YES with joy. Say NO without fear.

4

hij hardt wel uit, maar hij blijft heel goed te snijden en heel goed te eten hoor. Ik gebruik deze ook heel erg veel. Als je uitrolt op een vinyl tafelkleed, dan moet je amper poedersuiker of vet gebruiken.

5

Ik weet echt niet of ik het nou moet proberen of niet. Ik heb trouwens een ikea onderlegger moet er dan poedersuiker op of niet?

je kunt gewoon met deze fondant bekleden hoor :Y Als je je taart bekleedt hebt, wordt je bekleding niet keihard, hij krijgt een soort droog en stevige toplaag.

Dat hij uithard wil ook zeggen, dat hij geschikt is voor decoratie, bijvoorbeeld funcakesfondant hard niet uit, en is dan ook niet geschikt om mee te boetseren, omdat je boetseersels in elkaar blijven zakken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Oke dames bedankt voor de reacties is ga het vrijdagavond maar eens proberen mocht het echt niet lukken dan heb ik marsepijn. Alleen niet genoeg maar ik kan daar dan toch blank door heen doen om genoeg te krijgen?

8

je kan altijd suikerpasta en marsepein door elkaar kneden, je krijgt dan 'marsefond'

9

Ik heb roze nodig maar wat ik heb liggen is niet genoeg dus mocht ik toch over gaan op marsepijn als fondant toch niet lekker werkt kan ik er toch bij roze marsepijn blank bij doen zodat ik genoeg heb?