1 Laatst bewerkt door Belle73 (18-08-2010 11:29)

Onderwerp: Klonten in biscuit van mix spoedvraagje... :(

Ik heb gister een (biscuit) blanda bol 20cm gebakken voor een bestelling ik heb hier nog nooit eerder problemen mee gehad..af laten koelen nachtje in de vriezer en vanochtend aan de slag..alleen het doorsnijden van het biscuit ging niet soepel op een bepaald punt,  toen ik de laag eraf tilde bleek waarom.. er zat een hard klomp aan de zijkant in het biscuit..en de rest van het biscuit had kleine harde stukjes..ik heb gister na het bakken met een sateprikker gecontroleerd of het biscuit gaar was en die kwam er helemaal schoon en droog uit.. :s net een nieuwe gebakken af laten koelen en doorgesneden en ook in dit biscuit zaten een soort harde deegachtige stukjes..wie oh wie kan mij vertellen hoe dit kan..begrijp er helemaal niets van..ik heb er al zoveel gebakken heb nog nooit problemen gehad :(
Ik heb de mix 10 minuten laten draaien 2 minuten lage stand en de oventemp. opgebouwd..dus daar kan het toch niet aan liggen..?

2

Re: Klonten in biscuit van mix spoedvraagje... :(

Ik herken het probleem.
Een paar maanden geleden moest ik 2 taarten maken voor een vriendin, en gebruikte de biscuitmix van SOEZIE omdat mijn mix van funcake op was.
Ik had toen het zelfde probleem.
Precies gedaan wat er op de verpakking stond, maar ook een harde deegachtige schijf.
Met de mix van funcake heb ik er geen last van.
Ik weet niet welke mix jij gebruikt.
En ik kan er verder geen verklaring voor vinden, maar vervelend is het wel.

3

Hoi hoi,

Ik gebruik de mix van funcakes maar ik ga een nieuwe verpakking aanbreken kijken hoe dat gaat..baal er zo van.. :( 
Maar goed, weer bakken en kijken of het er nu beter uitkomt..
bdankt voor het antwoord  :D

4

Ik heb het ook wel eens gehad. Ik weet niet waar het aan ligt, misschien toch niet helemaal lang genoeg gemixed, of de eieren niet op kamertemperatuur. Ik pluk iig de klonten er altijd uit en vul de gaten op met vulling. Extra lekker dus :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

5

Mijn laatste biscuit had dit ook een beetje!
Was gewoon funcakes... zou er een foutje in de mix zitten? Kwam ook niet helemaal omhoog zoals ik gewend was.
Als het bij mijn volgende taartje weer gebeurt ga ik toch even contact opnemen met de webshop.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Wat vervelend dit. Ik heb dit nog nooit gehad en heb nu al een aantal kapsels gebakken met SOEZIE. (Ik las ergens SOEZIE)

Dus het kan best zijn dat de mix gewoon niet goed is.

Als het nieuwe pak wel goed gaat, dan ligt het dus wel aan de mix...

7 Laatst bewerkt door Belle73 (18-08-2010 16:58)

Tom Poes schreef:

Mijn laatste biscuit had dit ook een beetje!
Was gewoon funcakes... zou er een foutje in de mix zitten? Kwam ook niet helemaal omhoog zoals ik gewend was.
Als het bij mijn volgende taartje weer gebeurt ga ik toch even contact opnemen met de webshop.

Ik heb een nieuw pak open gemaakt het biscuit met deze mix is prima gelukt..daarna toch nog een keer proef op de som genomen en nog een keer met de andere mix gebakken..zelfde probleem harde klontjes.. en idd. niet zo hoog als die met de nieuwe zak mix..ik heb echt het vermoeden dat het aan de mix ligt..
Ik ben al van de marsepein van funcakes afgestapt denk dat ik toch ook maar een andere mix ga proberen..

8

Ik haal mijn mix ook wel eens bij Welkoop.
Misschien zit er 1 bij jou in de buurt. Staat bij de pannenkoeken, brood en bakmixen.

9

Hallo Belle,

Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar wel een vraagje: zou je de volgende keer ipv van "Help" het onderwerp van je vraag in je titel willen zetten? Dat is prettiger voor mensen die je willen helpen, als ze direct weten waarop je vraag betrekking heeft :) Ik heb het nu even voor je aangepast.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!