1

Onderwerp: fondant vormpje bewaren

Ik ga dus morgen een en ander uitproberen om mijn cupcakes te versieren.
Kreeg hier al van iemand de tip om mijn stencil op een stukje fondant met icing te doen.
Maar hoe lang kan ik dan dat rondje fondant met die icing afdruk erop bewaren en hoe moet ik dit dan bewaren (moet 75 muffins bakken en minstens 50 versieren )
en hoe bevestig ik de fondan aan de muffin/ cupcake.
GEwoon wat glazuur maken of met royal icing of met botercreme?
Bedankt wederom voor het helpen.

Re: fondant vormpje bewaren

Hoi,

Je kunt het bewaren in een goed afgesloten plastic doos. Daarnaast is het handig om je versiersels tussen plastic boterhamzakjes te leggen of er huishoudfolie op te leggen. Zo blijven ze niet aan elkaar plakken en blijven ze ook nog eens heel vers. Dit moet dan wel in een goed afgesloten doos bewaard worden. Dat hoeft geen tupperware doos te zijn. Ik zou ze met botercrème er op plakken, anders wordt het geheel wel erg zoet.

3

super dat is heel duidelijk, dan kan ik dus gewoon alvast aan de gang met die versieringen en je schreef blijven ze lang goed.
Dus als ik ze 6 september nodig heb, dan moet dat zeker lukken.

pullewuppie schreef:

super dat is heel duidelijk, dan kan ik dus gewoon alvast aan de gang met die versieringen en je schreef blijven ze lang goed.
Dus als ik ze 6 september nodig heb, dan moet dat zeker lukken.

Hoi,
Ja en dan pas 1 avond van te voren de versieringen er op doen.
Dan moet het zeker lukken.

5

helemaal super en kale muffins kun je die invriezen ?

6

Tuurlijk!

Dat is toch een TAART waard!

pullewuppie schreef:

helemaal super en kale muffins kun je die invriezen ?

Hoi,

Ja hoor in een goed afgesloten diepvrieszak in de diepvries stoppen en er 1 dag van te voren uit halen.