1

Onderwerp: De Kennie en het cupcake beslag....

Ik heb net cupcake beslag gemaakt met de Kennie (met de witte klopper), maar zag dat er allemaal witte boterklontjes in bleven zitten. Het deeg werd niet mooi glad. De boter (margarine) heeft vanaf vanmorgen buiten de koelkast gelegen en was echt zacht.

Omdat ik geen kleffe cc wil heb ik dus nog maar even nagemixt met mijn handmixer. De klontjes waren binnen een minuut verdwenen. Hebben jullie hier ook dit soort ervaring mee? Ik heb de Kennie op stand 4 gezet.

Gisteren zijn er al 25 cupcakes hierdoor weg gegaan, hoop dus dat het nu goed gaat. Ze zitten in de oven.

Bedankt voor de reacties.

2

Re: De Kennie en het cupcake beslag....

Had je misschien een (te) kleine hoeveelheid? Want het is natuurlijk wel een grote kom. En staat je klopper op de juiste hoogte afgesteld?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

ik mix gewoon met de ballongarde(doe ik trouwens ook gewoon mijn biscuit mee hoor) en geen problemen met mijn kennie en de cupcake mix en ik mix op de allerlaagste stand ....

4 Laatst bewerkt door Go4Cake (17-08-2010 19:39)

e.b.m. schreef:

Had je misschien een (te) kleine hoeveelheid? Want het is natuurlijk wel een grote kom. En staat je klopper op de juiste hoogte afgesteld?

Ik had voor 25 cupcakes. 550 gram meel. Dat lijkt me toch best veel.... Ik heb de klopper niet afgesteld toen ik 'em binnen kreeg. Ging er vanuit dat deze goed staat... Maar met mijn biscuitmix gaat het perfect. Hoe stel je dat ding af? Staat dat in de beschrijving? Ik ga wel even zoeken.

5

nickymouse schreef:

ik mix gewoon met de ballongarde(doe ik trouwens ook gewoon mijn biscuit mee hoor) en geen problemen met mijn kennie en de cupcake mix en ik mix op de allerlaagste stand ....

Zal ik volgende keer eens proberen  :Y  Overigens wordt het biscuit deeg wel heel mooi met de klopper, dus had dat van dit ook wel verwacht.

6

hmmm, ik laat mijn boter altijd voor de helft smelten in de magnetron...dan laat ik het even rusten (dan smelt de rest) en dan doe ik het bij de mix..misschien helpt het?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl