1

Onderwerp: 3D orchard lace flower in de koelkast?

Wie weet raad: Ik maak een taart met een orchard lace flower. Die heb ik laten drogen in een rond bakje zodat deze straks als een 3D bloem op de taart kan (3 maten = 1 bloem). Kan ik deze taart in de koelkast bewaren of zal dat de bloem van fondant zacht maken?

Ik maak de taart vrijdag en deze wordt zaterdag gegeten. Zit een vulling van Chipolata tussen (van Mona).

Hoor graag jullie tips!
Bedankt alvast.

2

Re: 3D orchard lace flower in de koelkast?

Ik zou voor de zekerheid de bloemen pas op het laatste moment bevestigen wanneer je 'm al uit de koeling hebt gehaald :think:

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

3

Kan ik dan vragen of mijn klant ze er zelf in wil steken? Vind ik wel lastig hoor, straks gaan ze stuk.... Of zal ik de taart buiten de koelkast kunnen bewaren op een koele plek (garage oid?)?

4

Als je er Mona chipolata in doet moet de taart in ieder geval in de koelkast.
Zet de bloemen er pas een (half) uurtje voor de klant de taart haalt op, als de taart dan nog even in de koelkast gaat gebeurt er niets met de bloemen.
Succes  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Heb gemerkt dat als je opstaande bloemen een dag ik de koelkast bewaard ze slap worden !!!

6

Ze haalt ze er zelf af en zet ze er weer op. Gelukkig vond ze dat geen probleem. Ze zitten namelijk ook niet bovenop maar aan de zijkant. Heb ze wel met tylose gedaan.

Bedankt voor jullie reacties!