1

Onderwerp: eieren wel of niet meteen met bischuitmix mixen..

Hallo,
Ik lees op de site dat als je eigen bischuitmix maakt je de eieren eerst moet mixen, bij de FAQ staat ook dat je dit moet doen om een mooie luchtig beslag te krijgen. Maar bij de recepten las ik dat je bij de bischuitmix alles tegelijk in de kom moet doen.. is dit echt zo? of moet je daar toch ook eerst de eieren kloppen...

2

Re: eieren wel of niet meteen met bischuitmix mixen..

Ik gooi alles bij de mix en ga dan mixen.

3

Het is wel een verschil of je de kant-en klare mix gebruikt of dat je bloem, suiker en eieren apart gebruikt. Dan is het wel belangrijk dat je eerst de suiker met de eieren schuimig mixt (10 min) en daarna voorzichtig de bloem er door spatelt.
Succes

4

thnx.. ik ben benieuwd, ik krijg alles spullen binnenkort binnen, ga een taart en cupcakes maken voor de high tea op mijn zus dr trouwerij en heb nog maar 1 keer wat met fondant gedaan, ik wil dus graag goed voorbereid zijn;)

5

wjanzen schreef:

Ik gooi alles bij de mix en ga dan mixen.

Ik ook.. :)

6

Ik mix de eieren eerst voor 10 minuten, dan de mix en dan het water.
Vanaf dan volgens gebruiksaanwijzing op het pak.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Als je de biscuitmix uit pak gebruikt kun je inderdaad alles bij elkaar mikken. Volg je het recept van het basisbiscuit, dan mix je eerst de suiker en de eieren en schep je de bloem erdoorheen.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

8

Ik deed eerst ook alles in 1x erin en dat ging goed,nu mix ik toch eerst de eieren een min of 5-6 en dan de mix erbij en dat volgens beschrijving mixen en mijn biscuits zijn toch wat hoger

If life gives you lemons, make lemonade!

9

dan ga ik dat ook maar s proberen als alles straks binnen is, eerst de eieren.... thnx

10

Astrid73 schreef:

Ik mix de eieren eerst voor 10 minuten, dan de mix en dan het water.
Vanaf dan volgens gebruiksaanwijzing op het pak.

Dat doe ik ook...

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

11

Als je eerst de eieren mixt, en daarna de mix en het water erbij gooit, hoe lang moet je dan nog mixen?

12

Kyra schreef:

Als je eerst de eieren mixt, en daarna de mix en het water erbij gooit, hoe lang moet je dan nog mixen?

Ik laat hem dan nog een minuut of 10 mixen. Hoe langer je mixt hoe hoger je kapsel.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

13

Kyra schreef:

Ik dan doe nog 8 min hoogste stand, daarna 2 min laagste stand