1

Onderwerp: wat zijn dit voor 'bollen'?

Soms zie ik op kasteeltaarten van die mooie bollen met een puntje eraan. Zoals hier:

http://1.bp.blogspot.com/_wGr8njEWjtI/Sn28fPLdmtI/AAAAAAAAD-g/v1GVr4MjcFQ/s400/Victoria+M.+Castle.jpg

Maar wat zijn dit? En hoe maak je ze? Het ziet er uit als knapperige schuimpjes..

2

Re: wat zijn dit voor 'bollen'?

:think:  hmmm, ik denk dat het gewoon marsepein/ fondant bollen zijn met een puntje eraan gerolt....

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

3

Ja dat kan natuurlijk ook, maar ze zien er zo luchtig uit!

4

Ik denk ook gewoon massief fondant / marsepein!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik denk wel dat het prima werkt als je van die schuimpjes zou nemen er fondant om zou doen :) Je kunt er ook marshmellows of kauwgomballen in doen als je massief fondant niet zo geslaagd vindt. Het wordt er in elk geval minder zwaar van.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6 Laatst bewerkt door Em (18-08-2010 08:22)

hmm... ik dacht dus altijd dat dat marshmallow of meringue dingen waren met een kleurtje eroverheen gespoten (dat denk ik eigenlijk nog steeds :-)). Zou me niet verbazen als de Amerikanen dat gewoon kant en klaar in de winkel kopen als snoepgoed.