1

Onderwerp: Cupcakes los van bodem: HELP

Ik heb net 25 cupcakes gebakken en heb ze laten afkoelen in het cupcakeblik. Nu haal ik ze eruit en zie dat ze allemaal omhoog zijn gegaan. De onderkant komt niet tot op de bodem van de baking cup (ongeveer 1-2 mm). Hoe kan dit? Heb gewone witte wilton cups gebruikt.

Ze moeten ook nog gevuld worden (morgen). Zou dit een probleem opleveren? Ga iig maar eieren en boter halen, want stel dat  :s

Wat is ook wel eens merk is dat de baking cup aan de zijkant los laat van het cakeje. Weet iemand hoe dat kan?

Heb er nu even flink de balen van, maar goed. Dan hebben wij hier weer een paar dagen lekkere cakejes bij de koffie  ;)

2

Re: Cupcakes los van bodem: HELP

Komt idd vaker voor en waar het nou precies aan ligt............
Ik zou igg de cc's niet helemaal af laten koelen in het blik, maar ongeveer 5 minuutjes en dan eruit. En verder op een rooster af laten koelen

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

en wat ik de laatste keer deed
de cupcakepan samen met t rooster of plaat in de oven zetten......dus niet op een hete ondergrond...dan schrikt t beslag niet zo....Vorige keer ging t bij mij SUPER!

4

het schijnt eraan te liggen, dat je toch te hard of te lang geklopt hebt.
Ik klopte eerst ook altijd goed, maar nu ik echt 4min op zacht klop, heb ik er geen last meer van.

Groetjes, Dorothea.

5

Bedankt voor jullie berichten. Ik ga het vanavond weer proberen. de kinderen waren heel blij, ze mogen de mislukte lekker versieren.

Volgens mij heb ik inderdaad de Kennie wat langer laten draaien dan 4 minuten. Denk dat dat het euvel is. Ik had de cupcakepan al buiten de oven op het koude rooster gezet. Vanavond zal ik de cc na 5 minuten uit de vorm halen en zo verder laten afkoelen.
Dan zal het allemaal goed komen.