1

Onderwerp: Vullen en afsmeren met garnache...wie heeft er ervaring mee??

Als ik mijn taarten maak smeer ik deze altijd af met botercreme van de webshop, gaat prima. Las ik vanavond in het taartboek van Paris Cutler dat zij de taarten vult en afsmeert met garnache en dat dat lekkerder en strakker is? Wie heeft hier ervaring mee??

Ben benieuwd, ga het denk ik maar een uitproberen  :P !!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Vullen en afsmeren met garnache...wie heeft er ervaring mee??

ik heb dat boek en heb het ook al geprobeerd. wel gewoon gevul maar afgesmeerd met ganache. erg lekker hoor!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

heb het nog niet geprobeerd, nog wel van plan :Y

Mocht je het gaan proberen, wel even opletten, het is namelijk een andere verhouding :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

thanx !

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

5

Ik heb het nu een paar keer gedaan en ben helemaal om! Het wordt echt heel mooi glad en is zaaaaalig! Maar het moet qua smaak ook wel bij de rest van je taart passen.

6

Ik als chocoverslaafde, wil dan wel weten of het gewoon de ganache is die bij recepten staat, dus 300 gr  choco en 300 ml slagroom?

Toeties schreef:

Ik als chocoverslaafde, wil dan wel weten of het gewoon de ganache is die bij recepten staat, dus 300 gr  choco en 300 ml slagroom?

nee  :nooo  dat zei ik hierboven al :Y ;)

heb even de verhoudingen opgezocht:

Witte ganache:
1.3 KG witte chocolade
450 ml slagroom

Donkere chocolade:
1.2 donkere chocolade
600 ml slagroom

ter vergelijk: onze eigen gangbare ganache is in principe 1:1

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ja ik ben oostindisch blind, ik lees alleen wat ik wil lezen ;-)

Maar dat is veel choco!!!! wow!!! ik denk dat ik dan gewoon eens ga proberen om alleen af te smeren en wel te vullen met iets anders zodat ik met een kleinere hoeveelheid dan 1.3KG kan werken hahaha jeetje, das te slecht voor het dieet hoor!! ;-)

Thanks voor het opzoeken tirza!

9

Dat doe ik ook, anders is het veel te machtig.  Ik gebruik 600gr witte chocola en 200ml slagroom of 600gr pure chocola en 300ml slagroom. Is RUIM voldoende voor het afsmeren.
Overigens gebruik ik gewone slagroom en geen koksroom of slankroom, zoals in het boek staat. Werkt prima!