1

Onderwerp: blanda 15 cm

Ik wil 1 bolletje van 15 cm gaan maken. Hoeveel mix moet ik gebruiken? Ik zie ze wel voor 12 en 20 maar niet voor 15...

2

Re: blanda 15 cm

Volgens mij komt dat omdat de blanda schaal van 15cm niet bestaat. :)

~ Never waste a good crisis... ~

3

Die schaal komt van de Action. Ik heb hem ook gekocht en zit met hetzelfde probleem.

Lees nog even mee..

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

4

Is het dan niet gewoon de inhoud bepalen (met water), de vorm voor 3/4 gevuld rekenen en 1 ei per halve liter inhoud nemen?
Of zoiets... ik ben goed in klokken en klepels. ;)

5

Haha, zat eerst te denken om de hoeveelheden van de 20cm te delen door 4 en daarna X3 te doen. Het is denk ik een beetje uitproberen. En dat van dat ei ga ik anders ook even uitproberen.

6

Hij bestaat echt wel, heb net voor de zekerheid nog even gemeten, begon dus echt te twijfelen.. Maar hij is 15 cm, en idd gekocht bij de action.
Niemand  ervaringen met de hoeveelheden?

7

Ik heb ook een 15 cm bol, ik vul 'm met:
139gr biscuitmix, 110gr ei en 13 water.

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

Ik ga dat eens proberen. Heb zaterdag een verjaardag en wilde een bol taartje maken.

Bedankt!

9

Thimomam schreef:

Ik heb ook een 15 cm bol, ik vul 'm met:
139gr biscuitmix, 110gr ei en 13 water.

Dank jewel! :thumb:

10

ing schreef:

Hij bestaat echt wel, heb net voor de zekerheid nog even gemeten, begon dus echt te twijfelen.. Maar hij is 15 cm, en idd gekocht bij de action.

Eh, de Blanda is een "merknaam" van de Ikea dus ik had nog op de site gekeken en daar stond ie niet bij. Vandaar dat ik zei dat ie niet bestond. ;)

11

geeft helemaal niks hoor Jultie :thumb:

12

SannyGirly schreef:

Ik ga dat eens proberen. Heb zaterdag een verjaardag en wilde een bol taartje maken.

Bedankt!

is het gelukt??
ik heb ook een schaaltje van 15 cm die ik wil maken :D

13

Ik denk dat ik deze verhouding ook ga gebruik voor de 20cm variant: gister volgens de verhouding van 20cm blanda mix klaargemaakt maar heb ook nog 2 12cm blanda's kunnen vullen omdat ik dus zoveel mix had :Y

14

Ik weet dat het een oude topic is, maar ik zoek momenteel een halfronde vorm van 15cm (voor het gemak even blanda genoemd). De action heeft ze (blijkbaar) niet meer, want daar ben ik vandaag gaan kijken. 

Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen kopen of is er toevallig iemand in (de buurt van) Dordrecht die zo'n vorm te koop of te leen heeft?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

15

SweetTooth schreef:

Ik weet dat het een oude topic is, maar ik zoek momenteel een halfronde vorm van 15cm (voor het gemak even blanda genoemd). De action heeft ze (blijkbaar) niet meer, want daar ben ik vandaag gaan kijken. 

Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen kopen of is er toevallig iemand in (de buurt van) Dordrecht die zo'n vorm te koop of te leen heeft?

Toevallig net in dit topic van Roosje92 gezien. Weet alleen niet of ze ook per stuk wil verkopen, maar vragen kan natuurlijk altijd  ;-)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

16

Bianca1969 schreef:
SweetTooth schreef:

Toevallig net in dit topic van Roosje92 gezien. Weet alleen niet of ze ook per stuk wil verkopen, maar vragen kan natuurlijk altijd  ;-)

Bedankt voor de tip! Ik heb meteen een berichtje gestuurd.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)