1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mn eerste stapeltaart!

Hier is mn eerste stapeltaart! Voor oma, ze werd 90 jaar.

Ik heb nog niet veel vormen, dus vandaar dat er weinig verschil zit tussen de afmeting, de ene is 26 en de ander 24 cm.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXNDGQUC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MURSB88P.jpg

Ik heb de bovenste taart gevuld met advocaatmousse en bokkenpootjesvulling.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FME3KCN7.jpg

De onderste is gevuld met Monchou en kersenvlaaivulling.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZCXEPJ8W.jpg

Even nog een vraagje voor de volgende keer:
Moet je altijd een taartkarton tussne de 2 taarten in hebben? Dit had ik nu wle gedaan (met stokjes in de onderste taart), maar het nadeel vind ik dat je de taart uitelkaar moet halen om beide lagen goed aan te kunnen snijden. terwijl je zonder karton ze tegelijk kan aansnijden.

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: [FEEDBACK] Mn eerste stapeltaart!

Ziet er goed uit.....10x beter  dan mijn 1ste stapeltaart (5 aug), die durfde ik echt niet te plaatsen :lol:
Maar die is wel te zien bij de foto's op hyves.

Tips kan ik je helaas niet geven aangezien ik ook pas mijn eerste stapeltaart heb gemaakt

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

3

Wat heb je een prachtige strik gemaakt! Je zegt het zelf al..de maten zijn soortegelijk waardoor het misschien wat 'groots' over kan komen..zeker als je voor dezelfde kleur kiest, maar dat kan ook heel erg persoonlijk zijn. Ik had een slagje kleiner bovenop gedaan en iets minder vulling. Dan blijft je taart aan de zijkant ook wat strakker, maar wie ben ik?

Hoop dat hij gesmaakt heeft en dat je oma er heel blij mee was en nogmaals...geweldige strik!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

Judy schreef:

Wat heb je een prachtige strik gemaakt! Je zegt het zelf al..de maten zijn soortegelijk waardoor het misschien wat 'groots' over kan komen..zeker als je voor dezelfde kleur kiest, maar dat kan ook heel erg persoonlijk zijn. Ik had een slagje kleiner bovenop gedaan en iets minder vulling. Dan blijft je taart aan de zijkant ook wat strakker, maar wie ben ik?

Hoop dat hij gesmaakt heeft en dat je oma er heel blij mee was en nogmaals...geweldige strik!

Dank je wel. Het was mn tweede poging, mn eerste strik was een drama! ;)
Ik zal binnenkort eens wat vormen gaan aanschaffen, dan kan ik inderdaad een kleinere bovenop doen!
De marsepein was een beetje te dun uitgerold denk ik,waardoor hij wat doorschijnt aan de zijkant.

Waarom zou je voor minder vulling kiezen? Denk je dat ik er nu teveel in heb gedaan?

Heb jij evt nog tips over de laatste vraag die ik stelde onderaan de foto's?

5

Tamara1977 schreef:

Ziet er goed uit.....10x beter  dan mijn 1ste stapeltaart (5 aug), die durfde ik echt niet te plaatsen :lol:
Maar die is wel te zien bij de foto's op hyves.

Tips kan ik je helaas niet geven aangezien ik ook pas mijn eerste stapeltaart heb gemaakt

Ik vind je stapeltaartje leuk hoor!! En zoals de reacties aangeven was ie ook lekker!

Hoe maak je die vlinders? Met een uitsteker? En laat je ze dan ergens op drogen, zodat ze zo blijven staan of heb je tylose erdoor gedaan?

6

Ik vind het een leuke taart, maar je vraagt om feedback dus...
inderdaad de bovenste taart iets kleiner (maar dat vond je zelf ook al)
persoonlijk zou ik de kabels iets fijner maken en de marsepein (of fondant) iets dikker uitrollen zodat je de vulling er niet doorheen ziet.
Ik doe er altijd kartonnetjes tussen, ik weet eigenlijk niet of het zonder kan, maar ik zou het niet aandurven het zonder te doen, het zou zonde zijn als er iets mis gaat. Bovendien vind ik het juist handig de taarten apart aan te snijden.
Ik ben jaloers op je strik!  :thumb:

"Life begins where your comfortzone ends."

7

Sjakkie schreef:

Ik vind het een leuke taart, maar je vraagt om feedback dus...
inderdaad de bovenste taart iets kleiner (maar dat vond je zelf ook al)
persoonlijk zou ik de kabels iets fijner maken en de marsepein (of fondant) iets dikker uitrollen zodat je de vulling er niet doorheen ziet.
Ik doe er altijd kartonnetjes tussen, ik weet eigenlijk niet of het zonder kan, maar ik zou het niet aandurven het zonder te doen, het zou zonde zijn als er iets mis gaat. Bovendien vind ik het juist handig de taarten apart aan te snijden.
Ik ben jaloers op je strik!  :thumb:

Bedankt! Inderdaad moet de marsepein volgende keer wat dikker.
De kabels vond ik lastig!! Met rollen scheurde ze al gauw, dus op een gegeven moment ben ik maar gaan vlechten. maar inderdaad, ze zijn wat dik.
Heb jij nog tips om kabels goed te rollen?
Merk dat door de poedersuiker ze droger worden... (crisco was uitverkocht! :( ) Ben uiteidnelijk maar met natte handen gaan rollen, toen ging het iets beter.

8 Laatst bewerkt door Tamara1977 (16-08-2010 13:24)

De vlinderuitsteker is de PME Butterfly Plunger Cutter MED

En de bloemen is de PME Daisy Marguerite plunger cutter 27mm Med.

Ik werk nooit met tylose, ik maak de vlinders en bloemen met fondant en doe ze in een bakje.

Die strik ga ik ook een keer proberen

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

9

dvarekamp schreef:

Ik heb nog niet veel vormen, dus vandaar dat er weinig verschil zit tussen de afmeting, de ene is 26 en de ander 24 cm.

Wat ik dan doe, (is uit nood geboren) dan snij ik er rondom een rand af, moet je we een vaste hand hebben. of netjes met liniaaal overal het aantal cm aftekenen wat eraf moet.
Ik heb een paar keer problemen met de kapsels gehad dus sindsdien maak ik er elke vorm van die ik maar wil.

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

10

Oh joh! Het was de vulling die ik er doorheen zag, ik dacht dat het wat was gaan bobbelen aan de zijkant..mijn fout!! Dan idd iets dikker uitrollen van je marsepein (dat heb ik ook zooooo vaak. Ik baal altijd een beetje van mezelf dan) Ik heb tijdens mijn eerste workshops geleerd de vulling niet al te dik te doen ivm. evt inzakken van je taart aan de zijkant (wat ik dacht dat bij jou was gebeurd)...maar het is nog nooit voorgekomen hoor. Dus ik vind het niet te dik aangebracht, dat is iets persoonlijks denk ik..

Tja, ik laat dat kartonnetje er altijd tussen omdat ik het ook fijner vind om ze apart aan te snijden. Kitkat ipv stokjes (of die chocodingen van de xenos) zodat ik niet mijn hele taart moet ontleden..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl