1 Laatst bewerkt door Domi_nique (16-08-2010 10:07)

Onderwerp: kenwood MX 271, KM 264 of KM 266

ik zie door de bomen het bos niet meer...

ik ben opzoek naar een goede mixer die ik kan laten staan (dus niet met de hand hoef vast te houden tijdens het mixen). verder is mijn staafmixer kapot gegaan (die gebruikte ik o.a. voor het maken van de mergpijpjesvulling) misschien is het handig als ik dat nu met hetzelfde apparaat kan doen? of misschien toch weer een losse staafmixer erbij kopen?

nu een aantal opties waarvan ik niet zo goed weet wat nu echt beter is...

de kenwood MX 271 (ongveer 150 euro)
http://images.beslist.net/beslist-images/12000/LARGE/000/000/006/6323.png

Kenwood KM 264 (ongeveer 190 euro)
http://images3.beslist.net/beslist-images/12000/LARGE/000/000/006/6398.png

de kenwood KM266 (ongeveer 220 euro)
http://ii.alatest.com/product/600x400/3/6/Kenwood-KM266-0.jpg

er zit een groot verschil in het vermogen, maar hoeveel heb je nodig?

hopelijk hier wat ervaringsdeskundigen die me kunnen helpen.

alvast bedankt.

(ps ik hoop dat ik het hier goed heb neergezet?)

cakewemake op facebook!

2

Re: kenwood MX 271, KM 264 of KM 266

Ik heb de KM264 maar we worden hier allemaal gék van de herrie die hij maakt. Verder een prima machine maar die herrie is dus een groot nadeel :(.

3

oh das wel minder want ik bak veel als mijn (2 kleine) kinderen op bed liggen...

cakewemake op facebook!

Ik lees even mee, want zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen...

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

5

Ik heb de kenwood MX 271 en ben er helemaal blij mee!
Hij maakt niet zo heel veel lawaai, denk dat mijn zoon hem boven niet eens hoort. Enige kleine nadeel is dat je geen kleine hoeveelheden kan doen, de helft pakt ie dan niet.
Maarja dat hoeft geen nadeel te zijn.

6

over de MX271 heb ik veel goede verhalen gehoord maar dat is toch alleen een mixer? ik vraag me af of ik dan voor een paar tientje meer niet beter een van die andere kan nemen? maar is dat het waard?

cakewemake op facebook!

7

Dat is een keuze die je zelf moet maken denk ik. Wat wil je er allemaal mee gaan doen.
Ik bak zelf op kleine schaal en gebruik hem alleen om te mixen.

8

Domi_nique schreef:

over de MX271 heb ik veel goede verhalen gehoord maar dat is toch alleen een mixer? ik vraag me af of ik dan voor een paar tientje meer niet beter een van die andere kan nemen? maar is dat het waard?

wat wil je er dan nog meer mee doen??  :think:

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

9

Op de 264 zit nog een blender, sapcentrifuge, snijmachine. Dat kan natuurlijk ook handig zijn..

10 Laatst bewerkt door lil_suz (16-08-2010 11:23)

Mirand@ schreef:

Op de 264 zit nog een blender, sapcentrifuge, snijmachine. Dat kan natuurlijk ook handig zijn..

zit dat er standaar bij dan al die accesoires? ik dacht dat je die er nog bij moest kopen...

maargoed voor mij niet relevant verder.. ik heb die al los die dingen.... :D

maar ik vind die rode wel erg leuk van design ook en ook mooi prijsje.. al hoewel die 264 wel 900 wat is en maar een paar tientjes duurder ... mmm  lastig...

11

ja het verschil is dus hoeveel watt...

nou mijn staafmixer is er ook mee gestopt, als ik bijvoorbeeld mergpijpjesvulling maakte dan sneed ik ze even doormidden en dan in de staafmixer... en ook verse aardbeien pureerde ik met de staafmixer, en uien hakken voor in hartige taart enzo....

dus als al die accesoires erbij zitten is het wel een overweging. zitten die dingen standaard bij de 264 of ook bij 266?

en maakt 266 dan minder herrie dan 264?

cakewemake op facebook!

12 Laatst bewerkt door Dot (16-08-2010 12:08)

266 bestaat eigenlijk niet, en de 264 is de uitgebreidste van de serie.
je hebt de 260, 262 en 264. Steeds oplopend in wattage en dan zit erbij de 264 zo een grote doos, dat ze in de winkels er wel eens een grapje over maken, dat ze er eigenlijk een keukenkastje bij cadeau moeten doen... Hij maakt wel veel lawaai, maar ik vind het wel meevallen, je kunt er goed mee mixen als de kids boven op bed liggen.
En het voordeel van alle accessoires is, dat je meteen een foodprocessor erbij hebt voor dus de mergpijpjes of andere dingen.

Ik heb ook de 264, nu ruim anderhalf jaar, maar ik bak sinds bijna een jaar op bestelling en dus wel zo'n 10 taarten per maand de laatste tijd.
Nu had ik hem voor onderhoud/reparatie weggebracht, omdat hij af en toe wel ging ruiken, nu is de motor vervangen.
Het is een goede krachtige machine, die veel kan en doet, maar als je veel en vaak gaat bakken, kun je beter naar de Chef serie kijken.
Die zijn nog wat sterker, niet alleen qua wattage, maar ze zijn anders gebouwd zodat ze meer aankunnen.

http://www.kenwoodworld.com/nl/Producten/
bij Coolsound.nl is hij qua prijs ook goed, kijk maar via kieskeurig.nl

Groetjes, Dorothea.

13

Ik heb de KMC560 (chef premier). Die staat ook flink aanwezig te zijn qua geluid maar.... wat een geweldige machine. Ik ben er zo ontzettend blij mee! Ik weet alleen niet of hij qua levensduur etc zoveel zal verschillen van de hierboven genoemde types.
Ik heb hem overigens met heel veel mazzel vanaf Marktplaats kunnen kopen. Incl. worstenmachine  :Y  :lol:
Hij was een jaar oud, keurig in de verpakking en nagenoeg niet gebruikt... voor € 200 heb ik hem toen gekocht.

Succes met je keuze!

Groetjes Ellen

taartOtheek: smaak + creatie = traktatie! :)

14

ik maak 4 of 5 taartjes in de maand.

dus dan zou de 264 prima kunnen...

aaahhhhggg wat lastig dit....

cakewemake op facebook!

15

Domi_nique schreef:

aaahhhhggg wat lastig dit....

:Y  dat vind ik nou ook!! ik maar denk ik tot max 4 taartjes in de maand maar ik wil wel iets degelijks hebben... niet dat als ik het een keertje vaak gebruik hij meteen begint te overhitten ofzo...

ik vind het ook erg lastig.. ik heb er nu 1 te leen van mn stiefmoeder maar kweet zo niet welk model dat is... die heeft ze bij de makro toen gekocht.. maar ik vind dat die echt extreem herrie maakt.. .... kzal thuis eens even checken.

16

ik heb trouwens ondertussen ontdekt wat het verschil tussen de 264 en 266 is, nl, dat deze laatste er een vleesmolen bij heeft.
verder precies dezelfde machine.

Groetjes, Dorothea.

17

mijn man vraagt zich af of die blender bovenop niet kwetsbaar is en snel stuk gaat?

o dan is 264 goed genoeg, ik heb geen vleesmolen nodig...

cakewemake op facebook!

18

Ik maak de groentenpapjes van onze jongste met die blender. Even goed als de gewone "stand alone" blender in performance. De blender is wel van plastic maar daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden.

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

19

die blender is misschien wel kwetsbaar, maar alleen als je hem de hele tijd er bovenop laat staan, maar dat doe ik nooit, ik heb hem altijd in de kast.

Groetjes, Dorothea.

20

niemand meer ?? ik ben ook erg benieuwd.. kvind de 1e en 2e wel erg aantrekkelijk...

21

Ik heb sinds een paar weken de kenwood MX 271
De rode! En ik ben er zo wijs en blij mee. :D
Ik vind hem niet zo heel veel herrie maken, mijn handmixer maakt meer herrie.
En zo handig! zet hem aan, en kan van alles tegelijk doen.

Ik gebruik de kenwood alleen om te mixen en deeg te maken dus een sapdinges en andere overbodige dingen heb ik er niet nodig bij. Dus gekozen voor een rode MX 271!

22 Laatst bewerkt door Bella06 (17-08-2010 18:36)

Om het nog makkelijker te maken ik ben in het bezit van de Kenwood KMix (krijg de foto nog niet geplaatst) bij mij staat hij standaard op het aanrecht omdat ie ook echt mooi is!!

Heb deze via mp gekocht (was een jaar oud zo goed als nieuw en er zit toch 2 jr garantie op!!!) dus dat is ook nog het overwegen waard!

Google maar eens op Kenwood KMix!

Succes ben beniewd wat je keuze wordt!

23

Marti schreef:

Ik heb sinds een paar weken de kenwood MX 271
De rode! En ik ben er zo wijs en blij mee. :D
Ik vind hem niet zo heel veel herrie maken, mijn handmixer maakt meer herrie.
En zo handig! zet hem aan, en kan van alles tegelijk doen.

Ik gebruik de kenwood alleen om te mixen en deeg te maken dus een sapdinges en andere overbodige dingen heb ik er niet nodig bij. Dus gekozen voor een rode MX 271!

Ik sluit me helemaal hierbij aan  :Y   :Y
Ik heb sinds een paar weken de creme versie hiervan ohh en wil hem echt niet meer kwijt, het geluid is een genot voor je oren haha :Y  :thumb:
En hij doet het prima!!
Bij Modern.nl is deze 149,= ik heb hier ook al een topic over geopend, haha nu is hij daar niet eerder weer leverbaar dan 31 augustus, maar er is ook nog een andere web winkel die hem voor dezelfde prijs aanbied  internetshop.nl die heeft alleen de rode.

succes met kiezen!!

Groetjes, Jolanda

24

mijn stiefmoeder heeft de 262 en die heb ik nu te leen.. ik vind dat ie onwijs veel herrie maakt... het is dan wel handig maar als je geen gesprek meer kan voeren dan is het ook niet practisch vind ik hahah..

dus persoonlijk zal ik die niet aanraden door de herrie

25

Ik heb mijn  mixer bij scheer en foppen besteld. Gewoon in de winkel, ze hadden wel een internet aanbieding, maar met verzendkosten erbij was ik meer kwijt dan gewoon in de winkel.
En ik vind dat prettiger idee. Als er wat is, hoef alleen maar naar de winkel. Als je via internet koopt zitten daar ook weer ogen en haken aan.
Wij hebben er ook €149 voor betaald.
(oh wat een smak geld haha ben er nog niet helemaal overheen, ook al heb ik hem kado gekregen van mijn man! :x )

Maar hij is wel het geld waard! :Y