chantalluh schreef:AnjaS schreef:Het is me uiteindelijk toch gelukt. Na heel veel oefenen, ze zijn nog niet helemaal naar mijn zin, maar voor de eerste keer wel leuk. De margrietjes en de pareltjes heb ik ook voor het eerst gebruikt. Het is een taartje van 16 cm.
Het is gevuld met gepureerde perziken en mandarijntjes in plaats van jam, vond ik wat frisser, sinaasappel M.botercreme en partjes mandarijntjes.
Het taartje is voor een nichtje die 22 jaar wordt.
Al met al weer een feest om te maken.

heb van het weekend ook geprobeerd maar kreeg de letters niet gemaakt. Fondant was te zacht, heb jij er tylose doorheen gedaan?
Nee ik heb er geen tylose doorheen gedaan. Ik had 6 letters nodig, heb dus 6 dunne lapjes uitgerold precies ter grootte van de letter zodat deze goed bedekt was, de lapjes even laten liggen, zodat het wat droger geworden was, toen flink wat poedersuiker in de desbetreffende letter, het fondant flink aangedrukt, het omliggende fondant weggehaald en toen met een cocktailprikker er aan de achterkant voorzichtig de letter doorgedrukt, en toen heel voorzichtig eruit gepeuterd. Moet er nog wel wat meer handigheid in krijgen, maar het begin is er.
Succes ermee. Laat maar weten of het je gelukt is.