1

Onderwerp: HELP! bonbonbloc vulling

Ik moet erbij melden dat dit mijn eerste uitgebreide taart is. Ik heb veel zitten lezen, maar van doen leer je het meest.

Ik heb mijn taartbodem gebakken en in 3 stukken gedeeld. Dit ging goed. Daartussen heb ik de bonbonbloc crème gesmeerd die hier op de site als recept staat, maar hoe lang ik ook heb staan kloppen (eerder tegen de 20 dan tegen de 10 minuten.) het werd niet echt een crème.
Daarnaast heb ik de fondant gemaakt. En ik merkte dat niet alle poedersuiker erbij kon. Ik had 455 gram poedersuiker nodig. En ik denk dat ik nog zo'n 200 gram over heb. Het fondant dat een mooie bol is nu begint te brokkelen.

Kunnen jullie mij tips geven over wat ik beter kan doen om het te verbeteren?

2

Re: HELP! bonbonbloc vulling

ik kan je niet helpen met je fondant, maar heb je je creme minstens 4 uur laten koelen voordat je de klopfix erbij deed?? dat was bij mij het probleem....

succes met je fondant!

3

Nee de creme heeft ongeveer ander half uur in de koelkast gestaan voor ik er klop fix bij deed. Dan zal dat het probleem dus ook zijn. Dank je :)

4

hmm bij is hij de vorige keer ook niet mooi gelukt.. ik heb m toen door de botercreme gedaan..ook errug lekker :P

5

Ik moet zeggen dat ik de bonbonbloc vulling nooit 4 uur koel. Meestal 1,5 uur later, dan mix ik de klopfix erdoor en dan de koelkast in. Als ik die er de volgende dag uithaal is het goed.

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

6

ik smelt de bonbonbloc vulling meestal een dag van tevoren en dan een hele nacht in de koelkast voor ik het ga mixen en dan gaat het goed!

7

Ok hier leer ik dus ook weer van want ik had hetzelfde probleem met de Bonbonblocmousse ook veel te snel opgeklopt lees ik dus nu. Thanx voor de tip

8

Ik heb hem vandaag ook gemaakt, heb hem uurtje in de diepvries gezet, toen klopfix erdoor en hij werd na nog geen minuut zo 'stijf' als een mousse....hhhmmmmm

9

Ja, ik had hem ook in de diepvries gezet ongeveer een 20 min maar.
de klopfix eronder en lekker ! Maar ik heb hem gebruikt om muffins mee te vullen en ik had ontzettend veel over. die heb ik gewoon weer in de koelskast gezet ( is nu nog stijver ,maar wel lekker).
ik vraag me af hoe lang kan ik die vulling bewaren gebruiken ???
Ik heb hem gisteren gemaakt en ik wil morgen een taart maken met deze vulling. Kan ik deze vulling daar dan nog voor gebruiken ( taart komt zaterdag voor het bezoek, dus dan zou de vulling, 3 dagen oud zijn , mag dat ????