1

Onderwerp: Brigadeiro mislukt weer?

Ik wil ze zo graag maken de brigadeiro net gemaakt en netjes gewacht tot het ging borrelen en dik werd, toen vuur uit en op een bord laten afkoelen nu ong 10 min geleden ik wil er graag bolletjes van maken natuurlijk en door de hagelslag doen caby vertelde dat je dat het best kon doen zodra je het kwa warmte kan aanraken maar alsnik het probeer komen mijn hele handen onder maar krijg geen balletjes moet het echt helemaal koud zijn? Zou het zonde vinden om het weer weg tegooien! Bedankt liefs

2

Re: Brigadeiro mislukt weer?

Ik zou het niet weten, maar volgens mij sta je hier in een verkeerde rubriek. Zal het ff melden.
succes!!

3

Hoi Kyrabella,

ik heb dit nog nooit gemaakt maar ik was erg benieuwd en dus heb ik opgezocht wat Brigadeiro eigenlijk is.
Lijkt me heeerlijk!
Wat ik toevallig ook las is dat je je handen in moet smeren met wat boter, tegen t plakken.

Misschien heb je iets aan deze tip :)

Groetjes!!!

op de index pagina van het forum staat:

Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk

Dus: show je bloemen, boetseersels & probeersels zonder taart eronder!

Dus niet voor vragen

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Toevallig heb ik vanmiddag het recept zitten lezen op de site. Hier staat in, dat je het mengsel in de koelkast moet zetten. Jouw mensel is dus waarschijnlijk nog niet koud genoeg.

Ik heb ook een vraagje: het is mij niet helemaal duidelijk of je gezoete of ongezoete gecondenseerde melk moet gebruiken. Kan dit met de gezoete van Friese Vlag, die je ook voor de dulce de leche gebruikt, of is dit een andere?

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

6

Sorry dat ik in de verkeerde rubriek heb gepost was niet de bedoeling! Heb het mengels ong 1 uur in de koelkast gehad en nog plakte het( heb idd mijn handen ingevet met boter ) ik weet niet wat ik
verkeerd doe!

Hoi

Ik komt uit Brazilie,en ik maak ze wel eens  :9

Het klopt wel dat brigadeiro plakt,om mooie rondjes te draaien het is belangrijk:
Tijdens het koken voortdurend blijven roeren met een hout lepel,en op laag vuur.(niet vergeten om 1 eetlepel roomboter toe te voegen)
Laat de brigadeiro afkoelen op kamertemperatuur,dan een beetje crisco of margarine op je handen insmeren en balletjes van draaieen(ongeveer 25 st.per blik)

Succes!!!!

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht