1

Onderwerp: koemelkeiwit vrij bakken...

Heeft iemand een recept voor koemelkeiwitvrij bakken?
Of leuke andere ideeen, wat iemand wel kan/mag eten.

Alvast bedankt.

2

Re: koemelkeiwit vrij bakken...

Staat er in dit topic niet wat voor je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Staat er in dit topic niet wat voor je?

Bedankt Marianne.

4

Mijn kleindochter heeft ook een koemelkeiwit-allergie.
Ik ben altijd aan het zoeken naar nieuwe recepten die zij ook mag hebben.
Ik heb laatst de slagroom gemaakt uit het topic hierover.
sojamelk en wajang margarine gebruikt. Ze vond het heerlijk en was er reuze blij mee. Ze vertelde aan iedereen: Mijn oma heeft voor mij slagroom gemaakt waar ik geen buikpijn van krijg.
Lief he, ik vond het fijn dat ze het zo lekker vond.

groetjes, Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

5

mamski schreef:

Mijn kleindochter heeft ook een koemelkeiwit-allergie.
Ik ben altijd aan het zoeken naar nieuwe recepten die zij ook mag hebben.
Ik heb laatst de slagroom gemaakt uit het topic hierover.
sojamelk en wajang margarine gebruikt. Ze vond het heerlijk en was er reuze blij mee. Ze vertelde aan iedereen: Mijn oma heeft voor mij slagroom gemaakt waar ik geen buikpijn van krijg.
Lief he, ik vond het fijn dat ze het zo lekker vond.

groetjes, Yvonne

Wat fijn voor je kleindochter.
Maar heb gelezen dat bij koemelkeiwit allergie, je ook moet uitkijken met sojamelk omdat daar dezelfde soort eiwitten inzitten. Dan kunnen ze daar ook weer een allergie op ontwikkelen.
Weet jij daar toevallig meer van?

6

Als een baby nog erg klein is moet je idd uitkijken met soja, maar ik neem aan dat je niet voor een babietje hoeft te bakken. Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie en ik ben juist blij met soja, want daar hebben ze ook heerlijke drankjes en toetjes van. Als je het niet aandurft kan je ook rijstmelk gebruiken ipv soja, maar in wajang zit ook soja en ik weet even geen melkvrije margarine waar geen soja in zit, maar ik weet ook niet zeker of die niet bestaat. Dus even goed zoeken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Mirjam5 schreef:

Als een baby nog erg klein is moet je idd uitkijken met soja, maar ik neem aan dat je niet voor een babietje hoeft te bakken. Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie en ik ben juist blij met soja, want daar hebben ze ook heerlijke drankjes en toetjes van. Als je het niet aandurft kan je ook rijstmelk gebruiken ipv soja, maar in wajang zit ook soja en ik weet even geen melkvrije margarine waar geen soja in zit, maar ik weet ook niet zeker of die niet bestaat. Dus even goed zoeken.

Het kindje word 1 jaar. De vraag van de moeder was, of ik ook koemelkeiwit vrij kon bakken. Heb er geen ervaring mee.
Ben nu alles een beetje aan het uitzoeken.

Kun je rijstmelk ook gewoon in de supermarkt krijgen?

8

in sommige supermarkten wel. (Deen, AH, Deka heeft het niet, verder weet ik het niet) Maar als zij het alleen over koemelk had zou ik me zeker geen zorgen maken over soja hoor!! Het is immers maar een stukje taart en geen dagelijkse voeding.

If life gives you lemons, make lemoncurd.