1

Onderwerp: Welke fondant in plaats van M&B?

Ik ben zoooo tevreden met de M&B, maar nu heb ik een probleem (waarschijnlijk zijn we met meer... ;)  )
Ik kocht altijd bij het suikeratelier, maar ze hebben hem niet meer op voorraad, ALWEER!

Het suikeratelier verwacht het pas weer eind augustus te hebben en ik weet geen andere leverancier die me 10 kilo wit en 1 kilo red2 kan bezorgen. Is er iemand die de gouden tip heeft?

Welke fondant kan ik anders het beste kiezen?

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

2

Re: Welke fondant in plaats van M&B?

Ik vind MMF er heel erg op lijken om mee te werken..
Ik werk altijd met MMF en in geval van nood pak ik M&B...

3

mamakim schreef:

Ik ben zoooo tevreden met de M&B, maar nu heb ik een probleem (waarschijnlijk zijn we met meer... ;)  )
Ik kocht altijd bij het suikeratelier, maar ze hebben hem niet meer op voorraad, ALWEER!

Het suikeratelier verwacht het pas weer eind augustus te hebben en ik weet geen andere leverancier die me 10 kilo wit en 1 kilo red2 kan bezorgen. Is er iemand die de gouden tip heeft?

Mail me maar even.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

4

Chocoholic schreef:

Mail me maar even.

Ik heb je gemaild!

En anders ben ik ook al heel blij met de tip van de MMF!!

Bedankt!!

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

5

mamakim schreef:

Idd zijn we met meer. Gelukkig had ik nog een voorraadje liggen van alle kleuren.  Maar het moet niet te lang meer duren.

6

Bij Love to Bake in Brunssum kun je ook eens gaan kijken. Is qua afstand ook nog te doen voor je. Ze heeft geen M&B, maar ik gebruik daar altijd de MMF en die vind ik heel fijn werken. Ik zou haar even mailen en kijken wat ze op voorraad heeft ;)

Veel liefs Rafaëla

7

ik gebruik graag MMF (zelf kleuren) en voor wit Bakels pettinice. Voor donkere kleuren gebruik ik ook M&B (koop ik via taartenelfje Micheline bij de taartenfee) Anders hier niet vaak te vinden, sowieso weinig taartenwinkels in België...

8 Laatst bewerkt door Nelleke Roseboom (01-08-2010 15:26)

Ik heb vorige week bij taart en decoratie m&b fondant gekocht, maar daar hebben ze alleen 250 grams verpakkingen...

9

heb honderden kilo's m&b staan voor jou  ;)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

10 Laatst bewerkt door chantalluh (16-08-2010 12:25)

mamakim schreef:

Is ie alweer op daar!!!!!!! Ik gebruik 'm ook en ben ook aan nieuwe toe. Toen ik die van mij een tijdje terug ging halen hadden zit probleem ook al misschien toch wel handig als ze dat probleem eens oplossen  :Y  Oh ja en bij Love to Bake kun je 7 dagen per week terecht tot ik dacht 21.00 's avonds, staat ook op haar site. Ik ben er geweest en het zag er allemaal keurig uit  :thumb: Ik had trouwens door mijn gehaast bij love to bake 2,5 kg MMF gepakt van Regalice, maar ik ben zelf niet zo kapot van de smaak hiervan. Ik heb 'm gewoon gemengd met mijn fondant van M&B die ik nog had liggen  :D

11

Als het alleen de fondant was,die ze er niet hebben.
Bijna de hele winkel is daar leeg en dat al maanden.

Ik gebruikte ook M&B en wil nu Bakels proberen en zelf kleuren,hopelijk lijken ze op elkaar

If life gives you lemons, make lemonade!

12

XEsterX schreef:

Als het alleen de fondant was,die ze er niet hebben.
Bijna de hele winkel is daar leeg en dat al maanden.

Ik gebruikte ook M&B en wil nu Bakels proberen en zelf kleuren,hopelijk lijken ze op elkaar

Toch echt wel een slechte zaak voor zo'n grote zaak. Blijkbaar kunnen ze het niet oplossen. Ga dan maar lekker naar love to bake hoor. Nogmaals zag er keurig uit. En naar wat ik begrepen heb is dat datgene wat ze niet hebben ze wel voor je bestellen en binnen afzienbare tijd dan voor je binnen is  :thumb:

13

Ze zouden pas in Sept weer levering krijgen :nooo
Nu vertelden ze dat ze net terug waren van vakantie en dat het personeel wat achtergebleven was niet goed besteld had,nou met z'n personeel zou ik niet op vakantie durven.
Je kunt toch zien wat er normaal verkocht wordt,dan weet je ook ongeveer wat je bestellen moet.
Het is ontzettend jammer,want als dat in orde was,konden ze zoveel meer verkopen,tis niet zo dat je veel keuze hebt in winkels met bakspullen

14

XEsterX schreef:

Ze zouden pas in Sept weer levering krijgen :nooo
Nu vertelden ze dat ze net terug waren van vakantie en dat het personeel wat achtergebleven was niet goed besteld had,nou met z'n personeel zou ik niet op vakantie durven.
Je kunt toch zien wat er normaal verkocht wordt,dan weet je ook ongeveer wat je bestellen moet.
Het is ontzettend jammer,want als dat in orde was,konden ze zoveel meer verkopen,tis niet zo dat je veel keuze hebt in winkels met bakspullen

Klopt inderdaad dat er niet zoveel keuze in winkels is. Maar als zij hun spul niet hebben ga je toch naar alternatieven zoeken. Dan maar via internet bestellen. Ik ga niet iedere keer naar het suikeratelier rijden als ze hun voorraad niet in orde hebben. Heel zonde, en inderdaad met zo'n personeel ging ik niet weg. Daarbij vind ik het wel lang duren tot aan september, zou zo'n groothandel waar ze bestellen dan niet sneller kunnen leveren?  :think:

15

Dit topic ging over een alternatief voor M&B, niet over een winkel. ;) Zullen we weer ontopic gaan?

Ik werk vrijwel alleen met bakels, er zijn een hoop soorten langsgekomen, maar dit blijft toch wel favoriet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

16

uhm... deze beginner weet absoluut niet wat er met M&B bedoeld wordt?!?!?!?

Marsepein en .... ????

hahaha.... wat erg, heel topic word steeds afgekort, dus nog steeds geen idee na het lezen van al jullie berichten...

mmf weet ik dan weer wel :D

Liefs Samantha

17

M&B is een merk fondant, net als o.a. Bakels (ook wel Pettinice) en Regalice. Marsefond is marsepein gemengd met fondant. :)

18

Ah ok, gewoon een merknaam voor fondant :D

Thnx!!

Liefs Samantha

19

Oh, er is ook marsepein van. Lees ik net, alleen daar hoor je niet veel over.

20

@Pooh vind jij veel verschil tussen bakels(zelf kleuren) en M&B?
Zoja mag ik vragen welke?

21

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, de enige keer dat ik M&B in mijn handen heb gehad glipte het zo door naar de kliko, wat een rotspul. :S
Ik hoop dat iemand anders betere ervaringen heeft en hier een antwoord op kan geven.