1 Laatst bewerkt door PaulaC (15-08-2010 15:40)

Onderwerp: Juiste hoogte cupcakes?

Zo.. de tweede keer dat ik cupcakes maak.
Ik vroeg me nu echter spontaan af of ze wel hoog genoeg zijn? Of horen ze boven het papiertje uit te komen?

Ook is op sommige plekken het cupcakepapiertje een soort van opgefrommeld. Net of het papiertje te groot is voor mijn bakblik? :s

Graag jullie mening! :)

http://i231.photobucket.com/albums/ee313/eightys1x/P150810_1630.jpg

http://i231.photobucket.com/albums/ee313/eightys1x/P150810_163001.jpg

Re: Juiste hoogte cupcakes?

Ben ook geen cc expert, maar volgens mij zijn ze perfect zo... :thumb:

het kan zijn dat je papiertjes groter zijn dan je bakblik :Y

ze hebben wel de juiste hoogte, alleen hebben ze een deukje in het midden, wat doet vermoeden op dat ze niet helemaal gaar waren toen je ze uit de oven haalde, dus ietsje langer in de oven :Y

kijk, plaatje van google, zo horen ze te zijn:
http://us.123rf.com/400wm/400/400/chris_elwell/chris_elwell0808/chris_elwell080800026/3430687-plain-cupcake-with-single-white-candle-emphasising-simplicity.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ze zouden dus iets hoger mogen en inderdaad wat langer!

Maar hoe kunnen die papiertjes te groot zijn? :s
Ik heb het bakblik en de papiertjes bij de blokker gehaald. Zijn de papiertjes van Dr. Oetker bijvoorbeeld dan kleiner ofzo?
Ik dacht dat een cupcakeblik en papiertjes gewoon een standaard formaat hadden..? :s

5

Het ligt er ook aan wat je wil met je cc...
Als je ze wilt opvullen met icing en dan decoreren moet je nog een randje over hebben, maar wil je ze decoreren als cupcake-cupcake dan is een grote bolling juist handig/leuk.

En helaas verschillen papiertjes nogal...De Xenos-jes passen perfect in ons blik, kreuken niet en zitten goed vast...ze verliezen alleen hun kleur.
In ons ene blik passen de Oetkers beter dan de andere, kleur is super!
Van de week met de Hema wel allemaal kreukels...helaas want het waren die leuke rood/wit gestipte...

Groetjes Sas

6

Nisa's Sas schreef:

Het ligt er ook aan wat je wil met je cc...
Als je ze wilt opvullen met icing en dan decoreren moet je nog een randje over hebben, maar wil je ze decoreren als cupcake-cupcake dan is een grote bolling juist handig/leuk.

En helaas verschillen papiertjes nogal...De Xenos-jes passen perfect in ons blik, kreuken niet en zitten goed vast...ze verliezen alleen hun kleur.
In ons ene blik passen de Oetkers beter dan de andere, kleur is super!
Van de week met de Hema wel allemaal kreukels...helaas want het waren die leuke rood/wit gestipte...

Op zich een herkenbaar verhaal, heb zelfs verschil zitten in het ene pakje pastel van Wilton met het andere...heel irritant ook. En Oetker...daar heb ik alleen maar ruzie mee. Al had ik de laatste keer ( staan ook in deze rubriek trouwens) gebakken met cullpit, nou dat is geloof ik de rolls royce onder de ccpapiertjes en ja hoor....lieten ook los!

7

Grappig he, dat iedereen weer verschillende ervaringen heeft met de papiertjes.
Van de Hema heb ik ook die leuke rood-witte en daar heb ik nooit problemen mee, alleen dat ze toch wat doorschijnend worden, bij Oetker heb ik dat niet.
Bij de papiertjes van Blokker heb ik net als Paula dat ze toch soms wat dubbel vouwen, als ik deze echter vul met twee lepeltjes gaat het goed, met een spuitzak niet  :s

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles