1

Onderwerp: Ex-bajesklant

Een taart met wat uitleg. Mijn vader is werkmeester in een gevangenis en gaat deze week met de VUT. Na veel denken wat voor taart ik nou voor hem zou maken dacht ik aan de de ijzeren bal aan een ketting. Tenslotte wordt hij losgelaten, al zat hij aan de goede kant van de tralies...
Nu gaat hij lekker genieten van zijn vrije tijd en wandelen in de natuur, met de hond. Vandaar het groen en de bloemetjes.
Dit had ik mooi bedacht, maar wat een gedoe, zo'n bal. Als het eindelijk lukt is het leuk, maar het is niet bepaald makkelijk om te bekleden. Maar ja, weer een ervaring rijker, en ik vind het toch nog wel leuk geworden.

Groetjes,

Mandy

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BBNKGGOH.jpg

Groetjes, Mandy

2

Re: Ex-bajesklant

Ontzettend leuk en orgineel bedacht zeg!!

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

3

super gedaan!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

4

Wat een superleuk idee en inderdaad hartstikke origineel.

Ik ben benieuwd hoe je die bal bekleedt hebt, want 't lijkt me inderdaad een moeilijke klus.

Ook de ketting is "levensecht" nagemaakt, knap hoor  :thumb:

En de vulling, waar bestaat die uit? Of heb je er een zaag in verstopt  :lol: .

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

5

Erg leuk gedaan!
Hoe heb je die bal laten staan? Zodat hij niet omvalt?

6

Rafaëlla schreef:

Wat een superleuk idee en inderdaad hartstikke origineel.

Ik ben benieuwd hoe je die bal bekleedt hebt, want 't lijkt me inderdaad een moeilijke klus.

Ook de ketting is "levensecht" nagemaakt, knap hoor  :thumb:

En de vulling, waar bestaat die uit? Of heb je er een zaag in verstopt  :lol: .

Dat is echt een klus die bal, ik heb een boek van lindy smith(cakes to inspire and desire), daar stond een goede uitleg in. Je moet uiteraard een grote lap fondant(in dit geval) uitrollen, deze eroverheen leggen en dan tot aan beneden voorzichtig bekleden en dan aan twee zijkanten de overtollige fondant tot een grote plooi trekken, aan de basis aan elkaar drukken. En dan met een schaar het teveel eraf knippen. Dan heb je twee "scheuren", die je dicht moet boetseren. Dat lukte mij dus niet goed. Tja, het is niet echt goed uit te leggen, zonder een plaatje erbij.

Enne, nee, er zit geen zaag in, hihi. Het was gewoon vanille-botercreme en chocoladecake. :lol:

Groetjes, Mandy

7

reneebr schreef:

Erg leuk gedaan!
Hoe heb je die bal laten staan? Zodat hij niet omvalt?

Eigenlijk heb ik hem niet helemaal bekleed onderaan(al zie je dat niet), dat valt trouwens ook niet mee. Dat vond ik echt lastig. Eigenlijk zit er een soort randje onder. Maar het viel mij ook mee dat hij bleef staan, ik wou er eigenlijk eerst wat botercreme onder doen, dat hoefde niet eens.

Groetjes, Mandy

8

Wat leuk bedacht!! gave taart hoor!

9

Heel leuk bedacht en dan ook nog zo mooi uitgevoerd  :Y

10

Superleuk! Die ga ik bewaren voor mijn buurman, die zou zo verschrikkelijk graag het gevang uit willen  ;) Het zal voor hem ook echt een bevrijding zijn als hij met pensioen gaat.

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

11

Super leuk en origineel! Lijkt me wel lastig met aansnijden  :/

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

12

Super super super superleuk!! Echt origineel!! :thumb:

Groetjes Ilse

13

Wat een leuke reacties, en dat terwijl ik het nogal gewaagd vond en het niet helemaal werd wat ik had verwacht(in het echt is de bal niet zo mooi rond als hij op de foto lijkt). Bedankt !

En inderdaad, aansnijden valt niet mee, voor hetzelfde geld rolt hij er zo vandoor :D . Maar ja, daar denk je niet altijd over na als je iets maakt.....

Groetjes, Mandy

14

heel leuk gemaakt!!

Liefs, Zanoni

15

Leuk gedaan! En wat is die bal mooi rond..!!!  :thumb:  Knap hoor  :Y