1

Onderwerp: enkele vraagjes

Hallo,

Binnenkort wordt mijn dochtertje 6jaar, en ze wil dus een prinsessentaart.. Ook wil ze vulling van aardbeien.

Nu had ik een paar vraagjes. Zo een prinsessentaart, snijden jullie die zodat jullie 2lagen vullingen hebben of 3lagen?

En wat past er zoal bij een laag aardbeienmousse? Kan ik bv gewoon een laag botercreme nemen en daar verse aardbeitjes op doen?

Of hebben jullie andere ideeen die passen bij aardbeienmousse?

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

2

Re: enkele vraagjes

Als je met een prinsessentaart de barbie wondermold bedoelt, die snij ik in twee taartjes. Die twee taartjes snij ik weer in 3 lagen. Zo vul ik hem ook en hou een karton tussen de twee taartjes zodat die afzonderlijk gesneden kunnen worden.

Bij aardbeienmousse kan botercreme prima hoor, idd met stukjes aardbei is lekker, of stukjes chocola.

succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

ik bedoel idd de wonder molt kid.
Dus die snij jij gewoon middendoor, had nog niet zover gedacht eigenlijk. Maar hier is iedereen wel zot van aardebeien, dus mss toch maar helemaal zo maken. (en er komt nog een andere taart, dus dan kunnen ze deze nog nemen)
Als ik het goed begrijp, vul jij dan 3lagen.

Ik zal het 'succes' nodig hebben..  ;)

4

ik vul twee lagen, ik snij twee keer zodat er drie lagen biscuit zijn.

Ik voelde me crea dus ik heb het even 'uitgepaint' voor je :P

http://img.photobucket.com/albums/v443/Hagel/WONDERMOLDSNIJDEN.jpg

hopelijk heb je er wat aan :)

5

Dankje om je crea bezig te houden  :)

En hier heb ik idd wat aan! Is wel handig, anders zijn het idd nogal hoge stukken taart om op te eten..
Had zelf zover nog niet gedacht. Nu, ik ben ook nog maar een beginneling hé  :)

6

Doran schreef:

Als ik het dan goed bgrijp vul je 4 !! lagen.....? en welke maat karton bestel je dan.....? En ik neem aan dat je de barbiemold gebruikt ?
ik heb nu een paar keer de blanda van ikea gebruikt, persoonlijk vind k dat een drama !!!

gr seija

back in the world of baking !!

7

Bedankt voor de uitleg.

Ik ga dit weekend voor het eerst een prinsessentaart maken met de wondermolt. Ik had te veel deeg gebruikt zodat er een kopje bovenop staat. Het bovenmatige deel ligt nu al klein taartje op een schoteltje met slagroom en gekleurde hagel.

Morgen vullen, maar ik wist niet hoe. Maar met deze uitleg kom ik er wel.

8

seija10 schreef:
Doran schreef:

Als ik het dan goed bgrijp vul je 4 !! lagen.....? en welke maat karton bestel je dan.....? En ik neem aan dat je de barbiemold gebruikt ?
ik heb nu een paar keer de blanda van ikea gebruikt, persoonlijk vind k dat een drama !!!

gr seija

Ja 4 laagjes, 2 per taart. Omdat er een karton tussen zit zijn het gewoon 2 taartjes> dus als je ze aansnijd heb je gewoon een stuk met 2 laagjes vulling.
Ik knip een kartonnetje gewoon op maat.