1 Laatst bewerkt door joya (15-08-2010 09:49)

Onderwerp: 40-35-30 is toch niet mooi?? )spoedje)

ik krijg net een mail of ik een taart van 3 hoog wil maken maar dan in de maten 40-35-30 maar mij  lijkt dat niet mooi een 30 formaat taart als bovenste? het aantal  personent maakte niet uit het is en kado van de familie voor het bruidspaar.. ze had al eerder gemaild met een ander maat namelijk 30 -25-20 of 35-30-25  toen had ik al gezegd dat het mij niet mooi lijkt om zon groot formaat als bovenste te hebben en als alternatief 30-25-20-15 maar ze wil hem 3 hoog.. wat zouden jullie verder nog doen? klantt is koning maar ik denk dat ze het zelf ook niet mooi gaat vinden 30 als bovenste taart :s

2

Re: 40-35-30 is toch niet mooi?? )spoedje)

Dit lijkt me echt niet mooi, ik zou het ook niet doen.

Wellicht is het beter een 30-22.5-15cm te maken met daarnaast een aansnijtaart.

Jacqueline

3

En als je geen 22.5 hebt, loop dan even je gewone kookpannen na of eventuele springvormen (die je dus kunt verhogen met bakpapier).

Jacqueline

4

Oh ja, en dan wel flink hoge taarten maken, anders komen ze niet goed tot hun recht in de stapel.

Jacqueline

5

Zo, Jacq, kon dat niet allemaal in een bericht :)?

Jacqueline

6

yakefrank schreef:

En als je geen 22.5 hebt, loop dan even je gewone kookpannen na of eventuele springvormen (die je dus kunt verhogen met bakpapier).

ja er zitten nog 2 losse stapeltaarten bij van 20-15 voor de kinderen ik heb ook id geen 35 en 40 bakblikken anders hadik ze even opelkaar gezet en een foto gemaakt dan had ze het kunnen zien.

bedankt

7

En voordat je erover denkt die grote bakpannen aan te schaffen.... Kunnen ze wel in je oven? Sowieso heb je ook een heating core nodig om de warmte goed te kunnen laten geleiden...

Jacqueline

8

Dus al met al moet je taart maken voor meer dan 100 personen? Veel!

Jacqueline

9

yakefrank schreef:

Dus al met al moet je taart maken voor meer dan 100 personen? Veel!

ja en dan in 3 hoog! :s  en idd dat past niet in de oven had ikniet eens aan gedacht en dan nog zon heat ding (geen idee wat het is) zolang maak ik nog geen taarten en die ik maak zijn meestal niet van deze grote :lol: ga der ff mailtje doen dat ik dit niet ga doen dan maar mee losse taarten als ze zoveel personen wilt

10

yakefrank schreef:

Zo, Jacq, kon dat niet allemaal in een bericht :)?

als je onderin je eigen berichtje op bewerken klikt kan je er nog wat bij zetten ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.