Onderwerp: Vervoeren bruidstaart

Binnenkort (20 augustus) mag ik mijn eerste bruidstaart gaan maken.... een erg leuk project en ik heb er veel zin in.
Nu moet de taart ruim een uur in de auto voordat de taart op de locatie aankomt.... maar hoe ga ik de taart laten vervoeren?? (het bruidspaar zorgt zelf voor het vervoer).

Het gaat om een Topsy Turvy ronde bruidstaart van 3 lagen (onderste laag 26 cm doorsnee) met frambozenmousse en witte chocolademousse vulling.... hij moet dus koel bewaard blijven. (en o ja, ik wil de taart eigenlijk goed in elkaar hebben als ik hem aflever zodat de taart echt af is en het bruidspaar en de familie er geen/weinig omkijken naar hebben). De taart komt op een cakedrum te staan.... in ieder geval mooi stevige ondergrond dus...
We hebben al gedacht aan een koeltas maar deze blijkt nét te klein.
Weet iemand anders nog een oplossing?

Ik hoor graag hoe jullie het vervoer normaal gesproken regelen..... alvast super bedankt voor het meedenken!

2

Re: Vervoeren bruidstaart

Er is nog niet zo lang geleden hier een topic over geweest (meerdere volgens mij zelfs), maar deze is mij bij gebleven omdat ze van piepschuim een soort koelbox hadden gemaakt zodat de taart daar in kon. Misschien ff zoeken op koelbox (volgens mij zat er zelfs een how to bij)!

3

Ik zou die verantwoording bij het bruidspaar zelf leggen.... als ik bij de bakker of de AH gekoelde spullen haal moet ik toch ook zelf opletten dat het veilig thuis komt?
OK, dit is van iets andere orde, maar ik vind het echt te ver gaan dat je een piepschuim box in elkaar zou moeten knutselen voor de klant....

Ik geef de klanten die een (stapel)taart komen halen het advies antislipmatjes mee te nemen, veel koelblokken en een doos of boodschappenkrat. Meestal help ik ook nog om het veilig in de auto te zetten - je wilt niet weten hoe mensen dat ding soms willen vervoeren.
Maar dan is mijn werk gedaan, het heelhuids&gekoeld op de plaats van bestemming krijgen is dan de verantwoording van de koper!
Zo deed ik dat overigens ook al toen ik nog geen bedrijf had, dus het is geen koud zakelijk iets. Je moet gewoon ergens de grens trekken...  :Y

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Bedankt voor jullie reacties!
De a.s bruidegom heeft een mooie koelbox van piepschuim in elkaar gezet.... moet dus goed gaan komen!