1

Onderwerp: smaakje aan Royal Icing Toef?

Ik heb vandag voor het eerst wat toefjes geoefend met Royal Icing:

http://94.100.125.9/1057950001-1058000000/1057991701-1057991800/1057991722_5_RsSw.jpeg

Nu vraag ik mij of of je daar ook een smaak aan kan geven?
En wat de bedoeling is van deze toefjes, eerst een dagje laten drogen of direct opeten?

Ik vind het zelf niet erg lekker namelijk....

Kan ik van de halve spuitzak die ik over heb, schuimpjes bakken in de oven?

Wie helpt mij?

2 Laatst bewerkt door AnjaS (14-08-2010 12:50)

Re: smaakje aan Royal Icing Toef?

Ziet er wel leuk uit, maar ik vraag me af of dit inderdaad lekker is met Royal Icing.
Ik maak ze zelf ook wel, maar dan met Merenque Botercreme, dat is wel erg lekker. Aan M botercreme kun je wel een smaakje toevoegen.
Ik vraag me af of Royal Icing hier wel voor bedoeld is.
http://i15.photobucket.com/albums/a387/Durac_00/P1030110.jpg

3

Royal Icing word keihard, iets wat ik ook niet echt lekker vind.

MBotercreme is een optie, of 1:1 BC??

Volgens mij kun je aan RI wel een smaakje toevoegen, maar alleen heel erg oppassen dat je niet teveel doet, anders mix je je een ongeluk.

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

4 Laatst bewerkt door CupCakeKim (14-08-2010 13:31)

Oke, weer wat geleerd. Alleen botercreme vindt ik ook niet lekker, mede met mij veel bekenden. Dus dan maar eens de MBcreme proberen.... even recept zoeken.....

Ik heb de FunCakes Mix voor Royal Icing, kan ik deze met boter mengen voor MBCreme?

Dank jullie!

5

Nee joh, waarom zou je botercreme willen maken van r.i. mix? Die van b.c. mix is wel lekker.

1:1 botercreme wil je trouwens ook niet als toef.

Of botercreme-extra (mixen met banketbakkersroom)

R.i. is echt alleen maar voor bloemetjes en lijntjes en dat soort dingen. Je kan er wel een taart mee bekleden trouwens, maar dan blijft het ook een dun laagje.

Schuimpjes ervan bakken gaat niet echt lukken denk ik, daarvoor zit er veel te weinig lucht in. Het wordt keihard.

If life gives you lemons, make lemoncurd.