1 Laatst bewerkt door Gwenneke (13-08-2010 18:25)

Onderwerp: ver over de top :P

Vorig jaar ben ik op mijn vriend zijn verjaardag in contact gekomen met het fenomeen fondant en marsepein taarten maken. Dit jaar moest er uiteraard weer een taart gebakken worden voor op zijn werk. Ik wilde eigenlijk een barbietaart maken voor hem, maar dat vond hij niet goed. Hij had vroeger wel een my little pony gehad, dus dat mocht wel.

Voor mij een regelrechte ramptaart. Eerst zakte de pony door zijn hoeven, daarna een stuk door het kussen heen en een half uur later viel het hoofd eraf  :lol: Dat zag er dus zo uit (kunnen jullie even lachen):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GSBMVCS8.jpg

Vanmorgen om 5 uur opgestaan, na ineens 's nachts het geniale idee te hebben gehad om een dummy te snijden in de vorm van een hoofd en deze erop te zetten. Vervolgens met veel moeite met marsefont de breuken in het lijf opgevuld, nieuwe hoeven gemaakt en nieuwe benen aan de voorkant. Vervolgens een nieuwe laag marsefont erover gedaan. Heerlijk spul om mee te werken overigens. Dit is hem (overigens taartje nummer 12):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LRKFOQTR.jpg

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

2

Re: ver over de top :P

ik vind 'em superschattig :)  :)

3

WOW, super

4

Bij de eerst foto dacht ik  :think:  :s

Maar bij de 2e foto dacht ik WOW, die is leuk! :thumb:

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

Heel erg mooi  :thumb:

6

Milouk schreef:

Bij de eerst foto dacht ik  :think:  :s

OK!! Dat lag dus niet aan mij!  :+

Ik vind hem echt geweldig.. Helemaal goed. En dat voor je 12e taartje!!

Dat beloofd nog veel goeds!  :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Hij is hartstikke leuk geworden en nog gefeliciteerd!

Heb je 'mijn' bakblik gebruikt?

Jacqueline

8

Wat gaaf!

9

Het eindresultaat is prachtig !!!!

Groetjes, Conny

10

Bedankt allemaal,

toch ben ik zelf niet tevreden met het  resultaat  :nooo, ik had hem ook eigenlijk een klein beetje opgegeven (en dat is wel een beetje te zien vind ik). Ik denk dat ik maar eens simpele taarten moet gaan maken, geef de moed een beetje op.. hopen dat ik het zelfvertrouwen bij de volgende taart weer terugvind. Op mijn vriend zijn werk zijn er wel allemaal foto's van gemaakt en stukjes taart voor de vrouw mee naar huis genomen, en ze vonden het allemaal overheerlijk. Maar toch.. ach ja dit soort momenten zal iedereen wel hebben denk ik ;)

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..