1

Onderwerp: bewaren ganache, gedroogd fondant en sugargunstrepen?

Ik heb eigenlijk een paar vragen:
1.Er ligt sinds gisteren nog een restje ganache in de koelkast. Hoe lang blijft dat goed en mag ik het invriezen?

2.Als ik bloemetjes, vlindertjes etc.. maak van zelfgemaakte fondant en het goed laat drogen, hoe lang is het dan houdbaar?

3.Soms zie ik cc m t mooie dunne strepen. Is dat met de sugargun gemaakt?

Misschien kan ik wel over gaan tot een dagelijks vragenvuur. Er zijn nog zoveel vragen te stellen, ik zie zulke mooie cc's en taarten. Zo mooi dat ik bijna niet durf te beginnen. Maar goed gister voor het eerst ganache gemaakt, het maken was een makkie, het verwerken.... vergt nog wat tactiek.
Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: bewaren ganache, gedroogd fondant en sugargunstrepen?

1. geen idee

2. paar weken :Y Het wordt wel steeds harder en harder. Het blijft technisch eetbaar, maar lekkerder wordt het er niet van.

3. Ja :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

1. geen idee

2. paar weken :Y Het wordt wel steeds harder en harder. Het blijft technisch eetbaar, maar lekkerder wordt het er niet van.

3. Ja :)

Bedankt voor je antwoord. De ganache au bain marie is natuurlijk ook nog heerlijk over een ijsje.  :Y

4

3) Vandaag geprobeerd met een spuitje van de appotheek en werkt even goed ;)

wjanzen schreef:

3) Vandaag geprobeerd met een spuitje van de appotheek en werkt even goed ;)

Hmmm, goedkope tip: ik werk in een ziekenhuis, dat ga ik binnenkort uitproberen  :Y
Maare.... is de opening, zelfs van een grote spuit niet kleiner dan die van de sugargun?