1

Onderwerp: [spoed] Welk wondermiddel...

...gaat mij helpen om mijn rozen aan de zijkant van een bruidstaart te bevestigen?? :S
Heb gisteren al geprobeer om tylose lijm te maken maar dat lijkt nu net siliconenkit en de roosjes die ik gisteren al had vastgemaakt zitten nog niet echt goed vast en hoe snel droogd royal icing als ik het daarmee vast maakt?

Wie heeft de gouden tip voor mij??

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: [spoed] Welk wondermiddel...

Misschien ( ben een beginner dus nog geen benul van de zaken ;) ) moet je de kegeltjes van de roosjes vast maken op een cocktailprikker?
Dan de rest van de roos afwerken en dan kun je de roosjes zo in de taart prikken...

Alhoewel dat natuurlijk lastig is als je de taart gaat eten...

Ik wacht wat tips af hier!

Ik heb trouwens wel gisteren Jem petal gel gekocht = een soort lijm..

Deed het hier goed, maar dat waren dan ook platte bloemetjes en geen uitgewerkte roosjes

Liefs Samantha

3

Ik denk dat je teveel tylose door het water heen hebt gedaan ;) Je kan proberen om er wat water bij de doen, zodat het misschien iets vloeibaarder wordt. Verder heeft icing ook wel even een droogtijd, maar daar werk ik niet zovaak mee, dus kan ik je niet mee helpen  :nooo Het ligt er overigens aan hoe groot je roosjes zijn, want kleine deco plak ik gewoon altijd vast met een beetje water ;)

Veel liefs Rafaëla

4

nee ze zijn te groot om met water vast te plakken... In minuten (of uren) hoe snel droogt icing? weet iemand dat?

May the cakes be ever in your flavor!

5

Eve schreef:

nee ze zijn te groot om met water vast te plakken... In minuten (of uren) hoe snel droogt icing? weet iemand dat?

Royal icing droogt vrij snel, ik bevestig mijn losse bloemen altijd met royal icing....nooit met water en tylose want dat gaat idd schuiven  ;)

Vele en lieve groetjes Nicole