1

Onderwerp: Roze maken van rode en blanke marsepein...

Hoihoi,

Hier een beginner die net bezig is met marsepein voor cupcakes. Ik wilde van rode en blanke marsepein --> roze marsepein maken. Dat klinkt toch logisch? Is het dus niet.. ik heb nu een 3/4 kilo lichtrood  :s Ik heb ook geprobeerd blank met héél klein beetje rood maar zelfde resultaat alleen lichter, maar nog steeds lichtrood en geen roze!

Hoe kan dit? Hoe maak ik dan wél roze? En wat kan ik nu met dat lichtrood doen, ik vind het echt geen mooie kleur... echt zonde  :(

Sorry als dit domme vragen zijn...  :/

2

Re: Roze maken van rode en blanke marsepein...

Als je wat witte fondant (of witte marsepein) hebt liggen dan kun je dit er beter door kneden, want door het witte van je fondant kleurt het wel licht roze!! Ik heb zelf ook gemerkt dat je rode marsepein niet roze kunt kleuren door blanke marsepein erdoor te kneden. En nee, dat was geen domme vraag, heb er zelf in het begin ook even mee geknoeid totdat ik erachter was dat je het met wit moet mengen  :Y
succes

3

Re: Roze maken van rode en blanke marsepein...

Oke.. thx. Het is uiteindelijk wel roze geworden gelukkig  :) Maar ik had een fellere kleur in gedachten en daar heb je waarschijnlijk toch witte marsepein of kleurstof voor nodig. Maar ik ben tevreden :)

Nu proeven en uitvinden welke vulling en afsmeersel ik morgen ga gebruiken, dan moet ik er 30 maken voor feestje dit weekend...