1

Onderwerp: welke fondant voor boetseren?

Welke fondant gebruiken jullie voor boetseren?

Ik heb nu nl een paar keer gehad dat mijn fondant scheurt als ik er iets mee wil doen...zoals met de gordijntjes van een wiegje, allemaal scheuren, in ieder geval met dun uitrollen en dan gebruiken op een boetseersel wil bij mij niet zo goed lukken...misschien ligt het wel aan de fondant...ik gebruik regal ice of funcakes (dit werkte bij mij helemaal niet goed ook met bekleden niet zo) en ik doe er gewoon tylose doorheen...
Dus: waar hebben jullie goede ervaring mee? Of iemand tips voor mij hoe ik het scheuren minder krijg?

Bedankt alvast!!

I love pie!!

2

Re: welke fondant voor boetseren?

Ik gebruik M&B fondant of Pettinice van Bakels, heb zelf nog niet zo veel geboetseerd ( konijntje en kroontjes), maar ik vond Regalice en funcakes ook niet zo fijn  en deze 2 merken werken een stuk prettiger en zonder scheuren!

3

Bakels (Pettinice), eventueel met tylose. Van teveel tylose gaat je fondant scheuren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

With stupid ^^

[edit-voor-het-verkeerd-wordt-uitgelegd:] Met Pooh eens en bovenstaande is een woordgrapje

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

:rolleyes:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Nou ga ik daarvoor!! En misschien minder tylose dan, maar denk niet dat dat het is indien mijn boetseersels eerder zakken dan blijven staan, maar ik ga het proberen met andere fondant!

Bedankt voor de tips :)

I love pie!!

7

Margreetjuh schreef:

Nou ga ik daarvoor!! En misschien minder tylose dan, maar denk niet dat dat het is indien mijn boetseersels eerder zakken dan blijven staan, maar ik ga het proberen met andere fondant!

Bedankt voor de tips :)

Als je boetseersels gaan inzakken is het misschien te zwaar...(?)
Tip(je): laat eerst het onderste gedeelte een dag of wat uitharden, voordat je een bovenlijfje erop maakt oid.  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."