1

Onderwerp: hoe doen jullie dat???

nu eindelijk mijn kapsel vrij hoor komen (min 10 cm) kom ik weer een ander probleem tegen :/  ik laat het kapsel even afkoelen en dan draai ik hem om in het bakblik om bijdekanen mooi glad te krijgen. wordt natuurlijk niet helemaal mooi glas dus dat stukje snij ik eraf nu heb ik dus 2 taartzagen van de webshop maar deze zijn echt niet zo hoog als de taart dus als ik er dan een stuk af wil snijden haal ik er nog ruim 4 cm af :s jah das ook niet de bedoeling en als ik het met een broodmes doe word het echt niet mooi recht dus als ik dan wil gaan stapelen zie je dat ik neem dan wel altijd de mooie kant als voorkant maar als je dan vanaf zij kijk is het net alsof het omvalt :D  iemand daar een handige tip voor????

thanks

2

Re: hoe doen jullie dat???

Aan de meest platte kant beginnen met een 1,5 cm eraf zagen, dat wordt straks je bovenkant! Zo steeds door met de hoogtes die je wilt en het laatste plakje alleen de bobbeltjes eraf snijden en dat wordt dan je onderste laagje!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Tom Poes schreef:

Aan de meest platte kant beginnen met een 1,5 cm eraf zagen, dat wordt straks je bovenkant! Zo steeds door met de hoogtes die je wilt en het laatste plakje alleen de bobbeltjes eraf snijden en dat wordt dan je onderste laagje!

ik gebruik eigelijk altijd de onderkant als bovenkant omdat deze mooi strak is :s  dus jij zegt de anderkant als bovenkant(de lelijke kant zegt maar)?? ik kan echt niet recht snijden met een broodmes hoor :o  :nooo  :shh:  :D

4 Laatst bewerkt door Dot (12-08-2010 17:54)

de taart uit de vorm kiepen, dan is de lelijke kant onder, na het afkoelen weer terug draaien, de mooie kant onder dus, en dan plakken van 1,5 of 2 cm snijden totdat je taart "op" is, er blijft dus altijd wel een beetje over.... vinden de kids hier nooit erg :Y

en dat kun je dus met een taartzaag doen, of met broodmes, maar ik gebruik hier ook altijd een taartzaag...

Groetjes, Dorothea.

5

Dot schreef:

de taart uit de vorm kiepen, dan is de lelijke kant onder, na het afkoelen weer terug draaien, de mooie kant onder dus, en dan plakken van 1,5 of 2 cm snijden totdat je taart "op" is, er blijft dus altijd wel een beetje over.... vinden de kids hier nooit erg :Y

en dat kun je dus met een taartzaag doen, of met broodmes, maar ik gebruik hier ook altijd een taartzaag...

Dat bedoelde ik dus ook!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Tom Poes schreef:
Dot schreef:

Dat bedoelde ik dus ook!

:o  :o snap het niet helemaal  :o  :o
dus de taart helemaal in plakken snijden van 2 cm bvb en niet gelijk in 3 lagen om te vullen???? oke dus als ik de taart dan in bvb 5 plakken heb wat dan?? :x

7 Laatst bewerkt door Dot (12-08-2010 19:49)

dan vul je 4x....

daarom zie ik het nut van 10cm hoge kapsels ook niet in.... stukken van 3cm tussen je vulling lijkt me niet te eten, dus moet je meer vullen en dus wordt je taart ERG hoog... soms is dat wel mooi, maar meestal niet erg practisch....

Tompoes, ik snapte wel, wat je bedoelde, maar ik dacht, dat Joya het nog wat duidelijker uitgelegd wilde hebben...

Groetjes, Dorothea.

8

Dot schreef:

dan vul je 4x....

daarom zie ik het nut van 10cm hoge kapsels ook niet in.... stukken van 3cm tussen je vulling lijkt me niet te eten, dus moet je meer vullen en dus wordt je taart ERG hoog... soms is dat wel mooi, maar meestal niet erg practisch....

Tompoes, ik snapte wel, wat je bedoelde, maar ik dacht, dat Joya het nog wat duidelijker uitgelegd wilde hebben...

haahha oo oke nee idd als ik ze 10 cm hoog heb en er dan 3 cm af moe halen om hem gelijk te krijgen heeft het idd geen nut :/  het is idd wel mooi maar niet practisch heb je gelijk in en idd krijg je een mega hoge taart dus gewoon minder hoog gewoon met taartzaag bovenste stukje eraf snijden (lelijke gedeelte) en dan gewoon in 3 plakken zoals altijd dus eigelijk was het een stomme vraag wandt ik wist het eigelijk al :s  :D  :o haahahh bedankt alemaal en ik bak gewoonminder hoog dat is de oplossing ahahahahah