1

Onderwerp: mini kwarktaartje draakje -- uitprobeersel

Ineens had ik het idee om kwarktaartjes te maken ... en dan ook kleintjes ... zo'n 5 cm in doorsnee ...
Eerst gesmolten chocolade in de vormpjes gesmeerd (tsja ergens moet wat stevigheid vandaan komen, want van de kwarktaart kun je dat niet verwachten) ...

En toen een draak geprobeerd ... het is even snel tussendoor gedaan, want de kids hadden ook zo hun aandacht nodig ;-)
Ben niet helemaal tevreden, maar weet nu wel waar ik volgende keer aan moet denken ... en heb nog heel veel andere ideeën ...

http://www.knuiman.com/images/2010/draak01.jpg
http://www.knuiman.com/images/2010/draak02.jpg

groetjes Anita

2

Re: mini kwarktaartje draakje -- uitprobeersel

Vind 'm super-leuk  :thumb: , snap er alleen geen bal van : welke vormpjes en hoe heb je van een mini-kwark-taartje een draak gemaakt ???

Had bij de winkel zo'n vorm met 8 van die mini halve bolletjes gekocht (5cm doosnee ongeveer) ...

Liep daarna in de supermarkt en toen zag ik kwarktaart staan en toen dacht ik ... daar ga ik mee expirimenteren ;-)

Maar goed kwarktaart is nogal drillerig, dus bekleden is niet erg handig ... zelfs met het laagje chocolade was het lastig.
Vandaar dat het niet zo'n mega succes was :D

4 Laatst bewerkt door misty (12-08-2010 15:46)

Ik vind hem ook schattig maar zelfs na je uitleg snap ik er nog niets van.Errug he?Ik gooi het maar op mijn blonde haren,haha

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Zal het proberen uit te leggen (is niet mijn mega sterkste kant hoor maar ik probeer het wel ff).

Heb van die halve bollen van 5 cm doorsnee ...
Deze heb ik met gesmolten chocolade (heb van die smelt-chocolade gebruikt) ingesmeerd een aantal keer, zodat de bol enigszins stevigheid krijgt.
Daarna heb ik gewoon kwarktaart (uit de winkel ... zo'n pak voor kwarktaart ... ) gemaakt en de halve bollen hiermee gevuld.

Even de koelkast in ... en dan proberen de bollen netjes uit de vorm te krijgen ... (was wel lastig, de chocolade barste hier en daar).

En dan bekleed met fondant ... maar aangezien de kids een beetje druk waren heb ik er niet veel tijd aan besteed om het netjes af te werken ... ;-) Maar het idee is er in ieder geval.

Hoop dat het duidelijker is geworden??

Ga strakjes de grote bol kwarktaart uitproberen ... staat nog in de koelkast te wachten.

6 Laatst bewerkt door Marinina (12-08-2010 15:52)

:lol:  Geloof dat ik het begin te snappen : je hebt choco-bolletjes gemaakt en die gevuld met kwark(taart-mix), maar waar heb je het dan mee afgedekt weer ??
Kan me trouwens voorstellen dat het een gedoe was....

Je was me net voor...  :lol:
ga je die grote bol ook op die manier maken ??
Wat ben ik nieuwsgierig hé ?? hahaha....

De onderkant van de kleine bollen heb ik gewoon zo gelaten ... heb het fondant helemaal rondom gedaan, dus dat dekt even af ...

De grote bol heeft een gewone bodem (althans dat hoop ik als ik hem zo uit de koelkast haal) ...

8

Doe je de kwark dan in de vorm en dan doe je de bodem erop, wat voor bodem ??
( wordt je al gek van me ??)

Gewoon de bodemmix uit het pak kwarktaart uit de winkel ;-)
Hoop alleen dat hij een beetje goed uithard, want heel hard heb ik hem niet kunnen aandrukken.

Is eigenlijk een kwarktaart verkeerdom maken :D

enne nee ik wordt niet gek ... dat ben ik al  O-)

10

Leuk hoor

En als je hem nu ff in de vriezer zet om steviger te worden, mss dat ze dan makkelijker uit de vorm komen?

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

11

:lol:  :lol: Ja... dat bedoelde ik dus, een omgekeerde kwarktaart !
Ben reuze benieuwd, show je 'm straks nog even ? ( hoe hij er ook uitkomt !! )
Succes !

12

Als het strakjes lukt en ik hem af krijg show ik hem even ...
Heb alleen even geen inspiratie wat ik er omheen ga maken :D
Maar ik heb nog even ... vanavond als de kids slapen ga ik maar eens een poging wagen  :D

13

Taartentruus schreef:

En als je hem nu ff in de vriezer zet om steviger te worden, mss dat ze dan makkelijker uit de vorm komen?

Heb ik inderdaad ook even aan gedacht ... maar geduld was er even niet ... en de kids waren ook stik nieuwsgierig.

Volgende keer zal ik dat zeker doen ... is het resultaat wat steviger en mooier ... (oke de chocolade zie je toch niet haha).

Thx voor de tip.

14

ik vind het erg leuk bedacht...

je kan bv een olifant of een badeendje maken
een lieveheerstbeetje een egel een schildpad...
of of of of of of of of of of of of of
( even inspiratie aan het zoeken in die grijze massa ) of of of
of of of of of of of
een tennisbal/basketbal/voetbal of softbal..

zoiets ofzo of een kattenkop een hondenkop....

nou weet ik echt even niks meer...
maar suc6!!!!
ben benieuwd!!!!

15

thx voor de ideeën ... :D

16

Wat je zou kunnen doen om stevigheid te krijgen.
Van kapsel(biscuit) dunne plakjes snijden en daar eerst je vorm mee bekleden. Dan vullen met je kwarktaartvulling en afdekken met een dun plakje kapsel. Dan gewoon net als een normale taart met botercreme afstrijken et voila!!
Zo maakten wij vroeger in de bakkerij vesuviustaartjes. Met champagnevulling en afgestreken ( grof met een glaceermes punten getrokken) met eiwitschuim en dan met de brander erover voor een mooi kleurtje.

17

hahaha geen dank!!

zat net te bedenken wat allemaal leuk is en rond lol
en toen dacht ik laat ik het ff delen:)
heb er trouwens weer een paar hahaha

appel
aardbei
sinasappel
mandarijn
druif

of gewoon een chocladebol:)

18

Zaartje schreef:

Wat je zou kunnen doen om stevigheid te krijgen.
Van kapsel(biscuit) dunne plakjes snijden en daar eerst je vorm mee bekleden. Dan vullen met je kwarktaartvulling en afdekken met een dun plakje kapsel. Dan gewoon net als een normale taart met botercreme afstrijken et voila!!

Dat is voor de grote vorm zeker een goed idee! ... denk dat bij die hele kleine vorm dit lastig wordt ;-)

Thx voor de tip!